• کدخبر: 1466524
  • منبع: ایرنا از خبرگزاری ریانووستی
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که یک دیپلمات روس مرتبط با پرونده متهم به جاسوسی روسیه را اخراج کرده و حالا روسیه به این اقدام واکنش نشان داده است.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه در پی اخراج یک دیپلمات روس از نروژ، سفیر این کشور را احضار کرد.

در رابطه با اخراج یک دیپلمات روس از اسلو ،«رونه رسالاندا» سفیر نروژ در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد. 

اداره امنیت پلیس نروژ (PST) اواسط ماه اوت از دستگیری یک مرد ۵۰ ساله خبر داد که مظنون به تحویل اطلاعات محرمانه دولتی به سازمان تجسس روسیه است. 

وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که یک دیپلمات روس مرتبط با پرونده متهم به جاسوسی روسیه را اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از کپنهاگ؛ یک مقام وزارت امور خارجه نروژ گفت به سفیر روسیه اطلاع داده شده که یکی از کارکنانش در نروژ به علت ارتکاب اقداماتی که با نقش و جایگاه وی به عنوان دیپلمات همخوانی ندارد، نامطلوب شناخته شده است و باید این کشور را ترک کند.   

مشخص نیست که این دیپلمات اخراج شده، افسر اطلاعاتی روسیه بوده که مقام های نروژ گفته اند روز شنبه هنگام ملاقات با یک متهم به جاسوسی در رستورانی در اوسلو، دستگیر شده است.  

نام این فرد دستگیر شده به صورت رسمی اعلام نشده است و تنها گفته شده که یک شهروند حدود ۵۰ ساله نروژ متولد خارج است. شبکه خبری «ان آر کی» نروژ اعلام کرد که وی «هارشارن سینگه تاثگار» نام دارد.

اما کارفرمای این مرد گفت که وی عازم یک طرح صنعتی در باره چاپ سه بعدی بوده، دسترسی به منابع امنیتی نداشته و بر روی طرح های صنایع دفاعی، نیروهای مسلح یا دیگر سازمان های دولتی نروژ فعالیت نمی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1466524
  • منبع: ایرنا از خبرگزاری ریانووستی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.