انفجار در خلال عملیات توسعه اکتشاف در این معدن روخ داده و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیر آوار ماندن دو نفر از آنها و مرگشان شد.

به گزارش جماران؛ فرماندار سرخس گفت: انفجار عصر امروز در معدن زغالسنگ "آق دربند" شهرستان سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی جان دو نفر را گرفت.

محمدرضا رجبی مقدم عصر  چهارشنبه افزود: این انفجار در خلال عملیات توسعه اکتشاف در این معدن روخ داد.

وی ادامه داد: انفجار باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیر آوار ماندن دو نفر از آنها و مرگشان شد.

فرماندار سرخس اظهار نظر در خصوص تداوم فعالیت معدن را به فردا پنجشنبه موکول کرد و اظهار داشت: علاوه بر ۲ فوتی یاد شده، کسی در حادثه مذکور مجروح نشده و علت اصلی بروز این انفجار نیز در دست بررسی است.

معدن زغال سنگ آق دربند با مساحت ۴۰ کیلومتر مربع دارای ذخیره اکتشافی ۱۲ میلیون تن زغال سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه ۲۰ هزار تن زغال سنگ است و برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 آق دربند که تنها واحد معدنی تولید کنند کک در خراسان رضوی به شمار می‌آید علاوه بر اکتشاف و استخراج ، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می کند.

 ۳۰ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.  

معدن آق دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و در ۱۴۱ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.