پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هم‌پیمانی برای حفظ تاج و تخت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز آمریکا به انزوا کشیده شده اما رژیم‌های مرتجع منطقه به خاطر حفظ منافع و تاج و تخت‌شان هم پیمان این کشور شدند. این رفتارها به ضرر مردم منطقه و مسلمانان است و ما سکوت نخواهیم کرد.

به گزارش جماران، یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که طی روزهای اخیر امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی قراردادی را منعقد کرد که باعث واکنش‌هایی در منطقه شده، با توجه به این‌که کشورمان در منطقه دارای قدرت است این مساله روی رفتار با همسایه‌‌ها چه تاثیری خواهد داشت، گفت: کشور ما با  ۱۵ کشور در مرزهای خاکی و آبی همجوار است و تاکنون برای این کشورها از ناحیه جمهوری اسلامی هیچ مشکلی حادث نشده است.

او گفت: متاسفانه بعضی از کشورهای مرتجع منطقه همان‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس به نوعی به دولت متخاصم صدام کمک کردند، همان‌هایی که وقتی در منطقه جنگی رخ می‌دهد پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می‌‌دهند، به نوعی هم پیمانی خود را به این کشور نشان دادند.

او ادامه داد: در ماجرای اخیر، یعنی هم‌پیمانی امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، این کشور به نوعی دهن کجی به مسلمانان منطقه مخصوصاً مردم مظلوم فلسطین انجام داد.

رضازاده با اشاره به موضع‌گیری ایران گفت: این رفتارها برای کشور ما قابل قبول نیست، واضح‌ترین پیام را هم از طرف کشورمان سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند .

او تاکید کرد: دولت امارات سریعاً باید از این پیمانی که با رژیم صهیونیستی بسته است، منصرف شود.

این نماینده مجلس افزود: گفته می‌شود امارات با این رژیم در زمینه‌های تجاری، نظامی و اقتصادی می‌خواهد قراردادهایی ببندد که اگر این کار را انجام دهد، ما این کشور را هم‌سطح رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عربستان سعودی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان تمدید شود، چرا این کشور هم پیمان با آمریکا شده است، گفت: قطعاً این برای نظام جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نخواهد بود که همسایه‌اش چنین درخواستی داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در خصوص بحث تحریم‌های تسلیحاتی مشاهده کردید در شورای امنیت تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدیدش رای نیاورد و این نشان از حقانیت، قانونمندی و مقید بودن کشورمان به قطعنامه‌های شورای امنیت را می‌دهد.

او ادامه داد: آمریکا امروز در صحنه‌ جهانی به انزوا کشیده شده اما با این حال رژیم‌های مرتجع منطقه به خاطر حفظ منافع و تاج و تخت‌شان هم پیمان این کشور شدند. قطعاً رفتارهای اینچنینی به ضرر مردم منطقه و مسلمانان خواهد بود .و ما در مقابل این حمایت‌هایی که از نظام آمریکا می‌شود سکوت نخواهیم کرد زیرا به خوبی می‌دانیم که چقدر برای مردم این رفتارها ضرر دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.