عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: مسئولیت آدمی در قبال دیگران یک نوع حق‌الناس است. فردی که به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه و رعایت نکند؛ نه تنها خلاف حکم عقل انجام داده بلکه یک حرام شرعی را هم مرتکب شده است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره اینکه هر کدام از شهروندان چه مسئولیتی برای کنترل کرونا دارند و چه اقداماتی می‌توان انجام داد که فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی را افزایش داد؟ گفت: مسئولیت آدمی در قبال دیگران یک نوع حق الناس است، یک شهروند و یک انسان در مقابل همنوع خویش و مردم جامعه مسئول است، یعنی فرد هم باید از خود مراقبت کند و هم از دیگران.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن گفت: در همین موضوع کرونا مراقبت از خود، مراقبت از دیگران محسوب میشود، چرا که اگر از خود مراقبت نکنیم و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنیم و در نهایت به کرونا مبتلا شویم موجب می‌شویم دیگران نیز به این ویروس مبتلا شوند، بر همین اساس از باب حق الناس و از باب حکم عقل باید به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مسئولیت شهروندی افراد در این حوزه گفت: فردی که از خود مراقبت نمی‌کند و به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام نمی‌ورزد نه تنها خلاف حکم عقل انجام داده بلکه یک حرام شرعی را هم مرتکب شده است، چرا که خود و دیگری را در خطر به هلاکت رسیدن قرار دادن امری حرام است.

او گفت: هم دولت و هم مردم و هم دیگر مسئولین همه باید با هم همکاری و همراهی داشته باشند و به این مهم یعنی رعایت پروتکل‌ها و داشتن نگاه مسئولانه نسبت به یکدیگر توجه کنند، در ایام ماه محرم نیز سخنرانان، مداحان هیات‌های مذهبی، همه و همه باید به سمتی حرکت کنند که تعقل را در جامعه حکم فرما کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.