نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که موضع روسیه و بسیاری دیگر از کشور‌ها این است که آمریکایی‌ها حق قانونی یا دلیلی برای آغاز روند به کار گیری مکانیسم ماشه ندارند و از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که «طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران که طی برجام برداشته شدند با شکست مواجه خواهد شد».

به گزارش جماران؛ نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا اجازه استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا اجازه استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

وی با اشاره به تلاش «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا برای ارائه درخواست بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به شورای امنیت در جریان سفر به نیویورک گفت که موضع روسیه و بسیاری دیگر از کشور‌ها این است که آمریکایی‌ها حق قانونی یا دلیلی برای آغاز روند به کار گیری مکانیسم ماشه ندارند.

نبنزیا ادامه داد: «علاوه بر آن مفادی هم در قطعنامه شورای امنیت و هم در برجام وجود دارد که ساز و کار چنین اقدامی را تشریح می‌کند. تلاش‌های آمریکا در این چارچوب قرار ندارد بنابراین حتما آن را به چالش خواهیم کشید».

تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران شکست خواهد خورد

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه پنج‌شنبه گفت که تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر ایران شکست خورده و می‌تواند شورای امنیت را در بحرانی عمیق فرو ببرد.

وی در نشستی خبری این سخنان را بر زبان آورد.

زاخارووا گفت: «طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران که طی برجام برداشته شدند، فاقد هرگونه بنیان قانونی است و دست آخر با شکست مواجه خواهد شد.»

وی افزود: «نگران هستیم که چنین تحریم‌هایی که به نظر ما بی‌اساس هستند بتواند شورای امنیت را در بحرانی عمیق فرو ببرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.