معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در گذشته، یعنی قبل از ملی شدن منابع طبیعی ممکن است، افرادی باشند که از عرصه‌های طبیعی کشور اسناد و مدارکی در دست داشته باشند، اما بر اساس قانون مذکور فاقد ارزش و اعتبار است.

به گزارش جماران؛ معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره سرانجام واگذاری ۵۶۰۰ هکتاری اراضی جنگلی مازندران در آق مشهد به یک شخص گفت: رای قابلیت اجرایی ندارد، او نه تنها اجازه قطع درختان جنگلی آن جا را نخواهد داشت، بلکه اجازه کندن ۵۶۰۰ برگ درخت را هم به ایشان نخواهیم داد.

«بهمن افراسیابی» معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه وقف دامنه کوه دماوند مربوط به ۴۰۰ سال پیش و وقف بخشی مراتع آق مشهد مربوط به ۸۰۰ سال پیش است، گفت: اسناد و مدارک اوقاف در اختیار من و دیگران نیست که در خصوص آن قضاوت کنیم، در ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام داشته که عرصه‌ی و اعیانی کلیه جنگل‌ها، مراتع و بیشه‌های طبیعی، اراضی و جنگلی کشور جزو اموال عمومی محسوب می‌شود و متعلق به دولت است، ولو اینکه قبل از این تاریخ افراد دیگر آن را متصرف و یا سند گرفته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین در گذشته، یعنی قبل از ملی شدن منابع طبیعی ممکن است، افرادی باشند که از عرصه‌های طبیعی کشور اسناد و مدارکی در دست داشته باشند، اما بر اساس قانون مذکور فاقد ارزش و اعتبار است.

افراسیابی در خصوص پرونده‌های آق‌مشهد و دماوند گفت: روسای سه سازمان نشستی داشتند و توافقاتی صورت گرفته که انشالله با اجرای توافقات هیچ دغدغه و نگرانی برای مردم و سازمان جنگل‌ها نخواهد بود.

افراسیابی از حساسیت مردم نسبت به منابع طبیعی اظهار رضایت کرد و گفت: مردم عملکرد ما را رصد می‌کنند و این نظارت همگانی باعث می‌شود تا ما هم به وظیفه‌ خودمان بهتر عمل کنیم.

افراسیابی در رابطه با سرانجام واگذاری ۵۶۰۰ هکتاری اراضی جنگلی مازندران در آق مشهد به یک شخص گفت: رای قابلیت اجرایی ندارد، او نه تنها اجازه قطع درختان جنگلی آن جا را نخواهد داشت، بلکه اجازه کندن ٥٦٠٠ برگ درخت را هم به ایشان نخواهیم داد.

وی در پایان به برکناری مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران اشاره کرد و گفت: تغییر مدیریت ساری در ارتباط با ماجرای آق‌مشهد و مازندران مربوط نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.