رئیس شورای شهر تهران گفت: در این شرایط حمل و نقل عمومی یکی از گلوگاه های انتقال ویروس کروناست که با توجه به عدم تعطیلی فعالیت های اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل عمومی است که متاسفانه در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس می شود.

به گزارش جماران، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت درگذشت سهیل گوهری از همکاران ستاد سمن های شورا  گفت: موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلا، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده است و متاسفانه هم در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه اگر با همین روند طی هفته های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساختهای درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود. افزود: در این شرایط حمل و نقل عمومی یکی از گلوگاه های انتقال ویروس کروناست که با توجه به عدم تعطیلی فعالیت های اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل عمومی است که متاسفانه در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس می شود.


هاشمی افزود: روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بدلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت 650 واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد و بسیار زشت است که کارخانه ای با 500 نفر نیرو در سال جهش تولید در شهرداری تهران بخوابد.


وی افزود: این کارخانه 17 سال فعال بوده و از شهرداری تهران میخواهم که به فوریت منتظر چیزی نمانده و از منابع ریالی شهرداری پول بدهند تا فعلا دکوراسیون داخلی ساخته شود تا بعدا تجهیزات بیاوریم.


هاشمی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران که بیش از 1000 واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود، گفت:  انتظار روشن شهروندان تهرانی از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع وتسهیل در بخش اعتبارات حمل ونقل عمومی تهران است، در صورتیکه بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال 1398، خواهد بود، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس و متروی تهران نیز با چالش مواجه می شود.


رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از وزارت نفت نیز که سرانجام در سال گذشته پرداخت یارانه ناشی از صرفه جویی سوخت توسط مترو را براساس مصوبه شورای اقتصاد آغاز کرده است درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که براساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده است تجدید نظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدید نظر قرار دهد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.