محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در چهارچوب رایزنی های منطقه ای، روز جاری با هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و یمن از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

به گزارش جماران، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند و در این خصوص همکاری سازنده ای با طرف های ذی ربط یمنی و بین المللی برای طرح صلح یمن داشته است. 

دکتر ظریف افزود :جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه ثبات و استقرار یمن، حفظ تمامیت ارضی، وحدت میان گروه‌های یمنی و انجام گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی میان گروه‌ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر است زیرا یمن متعلق به همه گروههای یمنی است. 

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف و توقیف کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه گیری ویروس کرونا، را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم ایجاد محدودیت ها و کارشکنی ها به اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارسال کمک های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا ادامه می دهد و همانند گذشته نهایت تلاش خود را برای پیشبرد روند مذاکرات صلح یمن با هدف رفع محاصره، برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی در رایزنی های متعدد منطقه ای و بین المللی به کار می گیرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در این گفتگو ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و کمک های انسانی به مردم یمن ، گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و میدانی یمن و چشم انداز آتی بحران یمن را برای وزیر امور خارجه کشورمان تشریح کرد و بر تلاش این کشور برای تحقق صلح و غلبه بر مشکلات انسانی ناشی از ویروس کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.