چندین شرکتی که برای کشتی‌ها گواهینامه ایمنی و استاندارد محیط زیستی صادر می‌کنند و بیمه‌گران کشتی تحت فشار آمریکا، از ارائه خدمات به نفتکش‌هایی که در تجارت نفت ونزوئلا همکاری داشته اند، خودداری کرده‌اند.

به گزارش جماران، تحریم‌های آمریکا که با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعمال شده، صادرات نفت ونزوئلا را به پایین‌ترین حد در حدود ۸۰ سال گذشته رسانده و مقامات ونزوئلا را با کمبود منابع مالی برای تامین واردات اساسی مانند غذا و دارو روبرو ساخته است.

تحریم ها بخشی از تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت مادورو هستند اما با وجود بحران اقتصادی وخیم، مادورو همچنان در قدرت مانده و این موضوع خشم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را برانگیخته است.

دولت مادورو اعلام کرد که آمریکا به دنبال تصرف نفت ونزوئلا بوده و اقدامات واشنگتن را مجازات غیرقانونی خوانده که باعث رنج مردم ونزوئلا شده است.

الیوت آبرامز، مسئول ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت: واشنگتن به منظور اجرای سخت گیرانه تحریم‌ها روی تجارت نفت و منزوی کردن کاراکاس، صنعت دریایی را در ماه‌های اخیر هدف گرفته است و فشار روی شرکت های کشتیرانی، بیمه‌گران، صادرکنندگان گواهینامه و کشورهایی که کشتی ها را ثبت می کنند را مضاعف کرده است.

شرکت‌های طبقه بندی کشتی‌ها که ایمنی و استانداردهای محیط زیستی آنها را تایید می کنند، برای نخستین بار است که فشارهای آمریکا را لمس می کنند.

یک مقام آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: آمریکا این شرکت ها را تحت فشار قرار داده تا در صورت مشاهده نقض تحریم های آمریکا، از صدور گواهی برای کشتی ها خودداری کنند. بدون گواهی کشتی و محموله اش بدون بیمه می مانند. این امر به منزله نقض قراردادهای تجاری توسط مالکان کشتی است و باعث می شود مقامات بندری به کشتی اجازه ندهند وارد شده و لنگر بیاندازد.

شرکت لویدز رجیستر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گواهی برای کشتی در جهان است، اعلام کرده که خدماتش را برای هشت نفتکشی که در تجارت نفت ونزوئلا همکاری داشته اند، قطع کرده است.

شرکت DNV GL Maritime که در هامبورگ مستقر است هم خدماتش برای سه کشتی را در ژوئن لغو کرد و تنها زمانی خدمات این شرکت برقرار شد که آمریکا کشتی های مذکور را از فهرست تحریم ها خارج کرد.

آمریکا شرکت هایی که در تجارت نفت ونزوئلا دست دارند را به تحریم تهدید کرده و این تهدید حتی روی تجارتی که تحت تحریم ها مجاز است هم تاثیر منفی گذاشته است. برخی از شرکت های نفتی حاضر نیستند از نفتکش هایی استفاده کنند که در یک سال گذشته به بنادر ونزوئلا سفر کرده اند حتی اگر سفر آنها تحت تحریم ها مجاز بوده باشد.

بر اساس گزارش رویترز، ونزوئلا از سوی مقامات بازار بیمه لندن در لیست مناطق پرریسک قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.