مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جزئیات واکنش اتحادیه اروپا در این زمینه توضیحی ارائه نداد اما تاکید کرد که این تصمیم پیامدهای جدی بر روابط حسنه دو طرف خواهد گذاشت.

به گزارش جماران؛ مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را نقض جدی قوانین بین‌المللی خواند و تصریح کرد، چنین اقدامی پیامدهای جدی بر روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل خواهد داشت.

جوسپ بورل روز پنجشنبه با ایراد سخنانی در پارلمان اروپا تصریح کرد، تصمیم رژیم صهونیستی تاثیر منفی بر ثبات منطقه گذاشته‌ و دورنمای راه‌حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را به محاق می‌برد.

وی درباره جزئیات واکنش اتحادیه اروپا در این زمینه توضیحی ارائه نداد اما تاکید کرد که این تصمیم پیامدهای جدی بر روابط حسنه دو طرف خواهد گذاشت.  

هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر همین اساس از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواست تا از اقدامی که اوضاع را وخیم‌تر می‌کند اجتناب کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی وعده داده، اقدامی که ممکن است امیدها به تشکیل کشور فلسطین را از بین ببرد.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ در خاورمیانه، کرانه باختری را اشغال و شهرک‌هایی را در این مکان ساخت که بیش از ۴۰۰ هزار اسرائیلی در آن اسکان یافته‌اند.

فلسطینی‌ها این قلمرو را قلب کشور مستقل فلسطین در آینده قلمداد می‌کنند.

بخش زیادی از جامعه جهانی، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به موجب قانون بین‌الملل، غیرقانونی می‌داند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیشتر در سال جاری طرحی را برای خاورمیانه ارائه داد که به طور یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی است و فلسطینی‌ها با آن به شدت مخالفند. این طرح، به رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به سرزمین‌های اشغالی چراغ سبز نشان می‌دهد.

بیشتر کشورهای جهان با چنین اقدامی مخالفت کرده‌اند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس چندی پیش در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم احتمالی رژیم صهیونیستی به دلیل الحاق کرانه باختری، گفت: معتقدم آنچه از سوی اسرائیل مطرح شده، به منزله نقض قانون بین‌الملل است. ما قویا مخالفت کرده‌ایم و عمیقا به راهکار تشکیل دو کشور (فلسطین و اسرائیل) اعتقاد داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.