کشورهای خلیج فارس طی نامه ای به آمریکا برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری هشدار داده اند.

به گزارش جماران؛ کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در پیامی به کاخ سفید در مورد تلاش برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند. 

شبکه خبری ۱۲ اسرائیل در گزارش روز شنبه اعلام کرد که کشورهای خلیج فارس در پیامی به کاخ سفید هشدار داده‌اند که حمایت‌های یکجانبه آمریکا از طرح الحاق کرانه باختری می‌تواند تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد روابط نزدیک میان کشورهای خلیج فارس با اسرائیل را بر هم بزند. 

در نامه ارسال شده آمده است: چراغ سبز آمریکا برای الحاق کرانه باختری می‌تواند به تلاش‌های صورت گرفته حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس از برنامه صلح رئیس دونالد ترامپ آسیب برساند و باعث می‌شود آن‌ها گامی به عقب بردارند. 

در این گزارش که توسط روزنامه تایمز اسرائیل منتشر شده آمده است که آن‌ها (کشورهای خلیج فارس) همچنین هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند به علنی کردن روابط اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس پایان دهد. 

روز گذشته جمعه برای اولین بار روزنامه اسرائیلی (یدیعوت احرونوت) گزارش سفیر امارات در آمریکا در ارتباط با مخالفت جدی ابوظبی در مورد الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را منتشر کرد. 

سفیر امارات در گزارش خود متذکر شد که اجرای الحاق کرانه باختری می‌تواند امیدها را برای نزدیکی بیشتر بین دولت یهود و جهان عرب نابود می‌کند. 

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. 

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند. 

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.