سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه ایالات متحده در حال تضعیف امنیت بین‌المللی است، در این خصوص گفت: ماهیت این گونه اقدامات بسیار مخرب است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌ همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را خطرناک توصیف کرد.

 به نقل از نیوز 18، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر ایالات متحده در خصوص خروج از معاهده آسمان باز و عدم تمدید معافیت‌های همکاری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران اظهار کرد که این اقدامات واشنگتن بسیار خطرناک و غیرقابل‌ پیشبینی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده در حال تضعیف امنیت بین‌المللی است، در این خصوص گفت: ماهیت این گونه اقدامات بسیار مخرب است.

همچنین زاخارووا عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران را محکوم کرده و گفت: این مصداق دیگری از سیاست آشکار آمریکا در نقض برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. ما یقینا این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: لغو شدن این به اصطلاح معافیت‌ها ممکن است اجرای آن پروژه پیکربندی مجدد که اساس توافق 2015 را شکل می‌دهد، کند کند اما باعث توقف آن‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.