مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حواشی پدیدآمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخب مجلس با بی‌اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست.

به گزارش جماران، دکتر فرزانه شمیرانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارت موجود است و این فهرست همواره در حال به‌روزرسانی و در دسترس همگان است. بنابراین به‌طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

وی تصریح کرد: هر شهروندی می‌تواند در مواجهه با مؤسسه یا مؤسساتی که مدعی پذیرش دانشجو و داشتن مجوز از وزارت علوم هستند، به پایگاه اینترنتی این وزارت مراجعه کرده و از صحت آن ادعا مطلع شود.

شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم نظارت وزارت علوم بر مؤسساتی مانند تفتان خاش که یک از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، تصریح کرد: دو نکته را باید در نظر داشت. نخست اینکه دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه‌اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به صورت مستمر به‌روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. نکته دوم اینکه اصلاً موسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه‌ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: این دفتر در صورت مواجهه با هر مؤسسه و مرکز آموزش عالی که بدون مجوز اقدام به فعالیت یا صدور مدرک کند اقدام حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم،  وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه مؤسسه صادرکننده مدرک به صورت مجازی فعالیت می‌کرده است نیز گفت: در کل کشور تنها ۷ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی به‌صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند که مؤسسه مورد ادعا در میان آنها نیست.

شمیرانی بار دیگر تأکید کرد: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه‌ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده بدون مجوز بوده و وجود خارجی ندارد و برای پرهیز از تکرار ادعاهای این‌چنینی، مراجع قانونی و حقوقی همواره می‌توانند از وزارت علوم استعلام رسمی داشته باشند و عموم شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه وزارت علوم از صحت و سقم ادعاها باخبر شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.