وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با جدی خواندن تهدیدات کشورش افزود که حتی ممکن است ایالت متحده هرگز با پرداخت مالیات‌های شهروندان آمریکایی به سازمان جهانی بهداشت به دوران سابق باز نگردد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه تهدید کرد که ایالت متحده ممکن است هرگز دیگر به دوران پرداخت کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت برنگردد. 

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مایک پمپئو در ادامه تهدیدات دولت ترامپ گفت: تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ممکن است قبل از سرگیری کمک‌های معلق شده نزدیک به یک میلیارد دلاری واشنگتن مجبور به کناره گیری شود.  

پمپئو در ادامه با جدی خواندن تهدیدات آمریکا افزود که حتی ممکن است ایالت متحده هرگز با پرداخت مالیات‌های شهروندان آمریکایی به سازمان جهانی بهداشت به دوران سابق باز نگردد. 

وزیر امور ارجه آمریکا مدعی شد که ما ممکن است نیاز به تغییر حتی جسورانه‌تری نسبت به آن داشته باشیم. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اواخر ماه فروردین کمک مالی ایالت متحده به سازمان جهانی بهداشت را تا اطلاع ثانوی قطع کرد. 

وی این سازمان را به جانبداری از چین و پوشاندن حقیقت در باره خطر گسترش ویروس کرونا متهم کرد. 

دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا از این تصمیم دولت ترامپ انتقاد کرده و اعلام کردند که حالا زمان محروم کردن سازمان بهداشت جهانی از منابع مالی نیست. 

به رغم متوقف کردن تامین مالی سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا، چین روز پنجشنبه یک کمک ۳۰ میلیون دلاری دیگر در اختیار این سازمان قرار داد. 

این دومین بار در جریان شیوع و همه گیری ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای جهان است که پکن به سازمان بهداشت جهانی کمک مالی می‌کند. 

این سازمان به دلیل آنچه آمریکا آن را «چین محور» خوانده مورد انتقاد قرار گرفته است اما کمک‌های چین نشان می‌دهد که پکن از نحوه کار این سازمان رضایت دارد. 

چین اولین بار در ماه مارس (فروردین) اعلام کرد کمک ۲۰ میلیون دلاری در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا با قدرت به کار خود برای مهار ویروس کرونا ادامه دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.