شورای شهر تهران امروز ارائه بسته تسهیلات تشویقی به مشاغل آسیب دیده از کرونا را تصویب کرد.

به گزارش جماران؛ اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن به مشاغل مختلف تسهیلات تشویقی ارائه می‌شود.

صبح امروز بررسی یک فوریت طرح ارائه تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا در شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و مجید فراهانی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: به نظر می‌رسد که با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها باید تسهیلاتی در اختیار کسانی که در این حوزه آسیب دیدند، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قالب یک طرح پیشنهاد دادیم تا افزایش بهره برداری از مکان‌ها تا زمانی که ستاد کرونا آنها را تعطیل اعلام کرده صورت گیرد، تصریح کرد: شهرداری تهران اقدام به بخشش اجاره بهای اماکن ورزشی و ... خود که در اختیار پیمانکاران است کرده، در حالیکه این اقدام خلاف قانون است و باید مصوبه شورای شهر داشته باشد و باید به جای آن مدتی که کسب و کارها تعطیل بوده به زمان بهره برداری در قراردادها اضافه شود.

فراهانی با بیان اینکه کسب و کارهای اقتصادی که دچار آسیب شده‌اند و بر اساس مصوبه هیات وزیران، پیشنهاداتی در خصوص تخفیف عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات ارائه شده که باید بررسی شود، گفت: بر این اساس اگر تا پایان خرداد ماه عوارض خود را پرداخت کنند 10 درصد و اگر تا پایان اردیبهشت عوارض را پرداخت کنند مشمول 15 درصد تخفیف می‌شوند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح مفصل است و موارد زیادی را شامل می‌شود، ادامه داد: به عنوان مثال پیشنهاد دادیم مراکز تفریحی و ورزشی پس از کرونا تا ساعت 3 بامداد فعالیت کنند تا بخشی از خسارت‌شان جبران شود؛ اما از آنجایی که این طرح دارای مفاد و تبصره‌های زیادی است باید به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شود تا آنها آن را بررسی و نقطه نظرات خود را بیان کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های شیوع کرونا در شهر تهران رأی مثبت دادند و بر همین اساس، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.