این روزها برخی افراد و جریان های سیاسی با زیر سوال بردن خدمات دولت در کنترل کرونا، تلاش می کنند با بهره برداری سیاسی، ضمن تخریب دولت، به تعبیر رییس جمهور برای خود مرید جذب کنند.

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: یک جریان سیاسی که برای تخریب که از هیچ کوششی فروگذار نیست، در حالی این روزها تلاش می کند با تخریب اقدامات دولت به بی اعتمادی دامن بزند که در ابتدای ورود کرونا و اعلام شفاف آن، دولت را متهم می کرد که می خواهد مشارکت در انتخابات را کاهش دهد.

این روزها برخی افراد و جریان های سیاسی با زیر سوال بردن خدمات دولت در کنترل کرونا، تلاش می کنند با بهره برداری سیاسی، ضمن تخریب دولت، به تعبیر رییس جمهور برای خود مرید جذب کنند. این در حالیست که یک بررسی ساده نشان می دهد می دهد همین جریان سیاسی در قضیه اعلام شفاف ورود کرونا به کشور هم تلاش می کردند اقدام دولت را یک اقدام سیاسی برای کاهش مشارکت در انتخابات جلوه دهند.

عملکرد دولت در مواجهه با کرونا یک عملکرد کاملا شفاف و روشن است و مردم این روزها به دور از جریان سازی های سیاسی در مورد اقدامات دولت، وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی قضاوت می کنند. یک نگاه ساده به عملکرد دولت های دیگری که درگیر کرونا هستند نشان می دهد چقدر دولت روحانی توانسته در موضوع کرونا موثر کار کنند اما عجیب اینست که علیرغم این اقدامات، برخی با ایجاد دوقطبی سیاسی، حتی در موضوع کرونا و بیماری هم نمی خواهند به اعصاب و روان مردم رحم کنند و حتی در این شرایط هم قابلیت رفتارهای سیاسی دارند.

خبرگزاری برنا برای اینکه مردم در خصوص این اظهارنظرها قضاوت کنند چند نمونه از این اظهارات را منتشر می کند.

گزیده متن

منبع
عجب ویروس هوشمندی است این ویروس کرونا! دقیقاً روز قبل از انتخابات سروکله اش در ایران پیدا شده و لابد بزودی خواهند گفت یکی از راه های انتقال این ویروس شرکت در صف های انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن است.به چه دریوزگی افتاده‌ اند امریکایی ها‌ و چه تقلایی می کنند پاسورهای داخلی شان!

علی اکبر رائفی پور 

 

به دروغ میگویند #کرونا به ایران آمده و اگر فراگیر شود صدها نفر کشته میشوند، پس از خانه بیرون نروید و رای ندهید تا ویروس نگیرید! نمیدانند ما ۷سال است ویروسی بدتر از کرونا را داریم تحمل میکنیم که هزاران نفر را کشته واتفاقا فردا رای میدهیم تا برای همیشه بساطش از این کشور جمع شود.

امیرحسین ثابتی،‌ مجری اصولگرای صداوسیما

 

 

 

بارون دلچسب و هوای دل‌انگیزی که باعث شد مردم از قدم زدن در این هوای دلچسب نگذرن. شایعات فرآوان فضای مجازی درباره ویروس کرونا و اینطور مسائل باعث نشده بود تا خیلی از کاسبها دست از کارشون بکشن یا مردم نرن و خرید نکنن و کارشون رو انجام ندن.

مصاحبه شونده مردمی1: بازار اومدیم خرید کنیم برای عید. شهر هم خیلی اوکیه،‌ همه چی ردیفه، مشکلی هم نیست، من نمی‌دونم حالا این کرونا رو شاید چند نفر گرفته باشن تو بیمارستان باشن.

مصاحبه شونده مردمی 2:‌ من رفتم بانک الان تا کارت بانکیم رو عوض کنم، الانم میخام برم بازار.

گزارشگر: تحت تاثیر این شایعات قرار نگرفتید؟

مصاحبه شونده مردمی 2: نه خب فکر کنم فشار روانی و فضای عصبی، بدتر از خود ویروس کروناست. من فکر می کنم ما باید به شکل عادی کارمون رو انجام بدیم، نه خیلی من مشکلی نمی‌بینم.

مغازه‌دار: به این چیزا توجه کنیم اصلا باید زندگی نکنیم،‌ باید مغازه رو ببندیم بریم.

(تاکید به باز بودن راه قم به شهرهای دیگر در انتهای گزارش)

گزارش صداوسیما از شهر قم

(خبر 20:30، روز قبل از انتخابات)

 

دقیقاً ۴۸ ساعت مانده به روز رای‌گیری به ناگاه برخی از مقامات مسئول درباره خطر شیوع ویروس کرونا سخن می‌گویند! و روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های بیرونی وابسته به دشمن که گویی منتظر صدور فرمان بوده‌اند،

به جوسنگین و بزرگنمایی شده‌ای پیرامون خطر هولناک این ویروس دامن می‌زنند و ترجیع‌بند همه این فضا‌سازی‌ها به این نقطه ختم می‌شود که حضور مردم در پای صندوق‌های رای خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا را در پی دارد!...

آیا این فضا‌سازی کاذب بی‌حساب بوده است؟!

حسین شریعتمداری

(سرمقاله کیهان، 4 اسفند)

نمی‌توان منکر آن بود که اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران در آستانه انتخابات و موج‌سواری برخی جریانات داخلی و خارجی برای هراس‌آفرینی عمومی به این شکل که حضور در پای صندوق رای می‌تواند سلامت آنها را به مخاطره بیندازد، به‌عنوان یک متغیر موثر قابلیت ارزیابی دارد.

روزنامه وطن امروز

(یونس مولایی)

 

تروریست های رسانه ای شبکه های معاند و ضد انقلاب در آستانه برگزاری راهپیمایی باشکوه و عظیم ملت ایران در ۲۲ بهمن و در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع به شایعه سازی درباره احتمال سرایت ویروس کرونا در جمع راهپیمایان کردند تا به خیال خود مردم را از حضور در این مراسم منصرف سازند، ادعای مضحکی که با حضور پر شور و کم سابقه مردم در این جشن ملی رنگ باخت و ناکام ماند.

روزنامه کیهان

3 اسفند

 

رسانه های ماهواره ای معاند پس از بالا گرفتن موج اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات در سراسر کشور دست به دامن شایع شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم حضور در «تجمع» ها شدند! این درحالی است که در شهر قم که اتفاقا اولین موارد مبتلا به این بیماری در این شهر مشاهده شد، مردم با حضور پر شور در انتخابات نشان دادن که اندک توجه به دروغ پردازی و شایعه پراکنی معاندین و ورشکستگان سیاسی ندارند. مردم شهر قم در صفوف منسجم و طولانی خود در شعب اخذ رای پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «کرونا که سهل است اگر تمام ویروس ها و بیماری ها واگیردار بر قم نازل می شد نمی توانست ما را از شرکت در انتخابات منصرف کند. ما ملت شهادتیم. ما ملت امام حسینیم.»

روزنامه کیهان

3 اسفند

 

پنجشنبه بازار ساری، دیدنی تر از هر وقت دیگری است، بازار رنگ و بوی انتخابات گرفته بود، مردم مشغول خریدهای روزانه بودند از ماهی گرفته تا میوه و سایر اقلام مورد نیاز. با آنکه شایعه ویروس کرونا بین شهروندان بابل در ساری نیز شنیده شده است، اما زندگی با همه زیروبم هایش در بازار ساری جریان دارد و مردم مشغول خریدهای همیشگی شأن هستند.شور سیاسی در شب انتخابات نیز در مازندران به چشم می آید، کارناوال خودروهایی که منقش به تصویر کاندیداها هستند در خیابان های مختلف تردد می کنند، همه شرایط برای خلق حماسه ای ماندگار در مازندران مهیا است، سحر نزدیک است

مهر

(گزارش میدانی از ساری)

 

مشکلات معیشتی، گرانی‌ها، ضعف عملکرد دولت، مطرح شدن شایعه کرونا در شب قبل از انتخابات و عوامل مختلف دیگر سبب شد مشارکت مردم با کاهش همراه باشد.

مهر

گفت‌وگو با مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

در برخی حوزه ها افت نسبی مشارکت دلائل خاص منطقه ای داشته است. در رشت و استان گیلان بی تدبیری و سوء مدیریت یک هفته ای دولت در بارش برف سنگین اخیر مردم را عصبانی کرد. در قم و برخی شهر ها شایعه کرونا مردم را خانه نشین کرد. در البرز و خوزستان ماجرای بنزین و اغتشاشات آبان تأثیر شدید منفی گذاشته بود. این زخم ها قابل ترمیم است و البته باید برای آن ها تدبیر فوری نمود ان شاءالله.

فارس

(گزارش علیرضا معاف)

 

شایعه های مضحک در آستانه انتخابات یعنی اعتراف دشمن به تشکیل صفوف طولانی اخذ رای و طراحی دروغ برای کاهش حضور. در حالی که همین رسانه ها  فراخوان های اعتراضی مصنوعی برای روزهای پیش رو را تبلیغ می کنند و از مبتلا شدن افراد به کرونا در این صورت نگرانی ندارند. یک بررسی ساده نشان می دهد شایعه بروز کرونا در شهرهایی است که نظرسنجی ها از شکست قاطع کاندیداهای اصلاح طلب حکایت دارد. شبکه اطلاع رسانی دانا

 

شایعه انتقال ویروس کرونا از طریق استامپ حوزه های اخذ رای برای کاهش مشارکت مردم در سرنوشت خود پای صندوق های رای یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای ایجاد هراس در دل مردم برای حضور نیافتن در انتخابات شگردجدید منافقین است. خبرگزاری بسیج

 

تلاش برای کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رای تا حد استفاده ابزاری و ایجاد هراس از ویروس کرونا نیز کشیده شد، برخی از بی‌تدبیری‌ها و کژسلیقگی‌های بازیگران سیاسی در داخل بر فضای رقابتی انتخابات سایه انداخته بود، موج گرانی با جهش در قیمت خودرو آغاز و سپس با طرح مسئله قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه اف‌ای‌تی‌اف ابعاد روانی جدیدی در بازار ارز و طلا پیدا کرده و با هراس کرونا هم‌افزا شد.

روزنامه جوان

(رسول سنایی راد)

 

 

سطح مشارکت نسبت به دوره های قبل یک مقدار پایین تر بود که فکر می کنم دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی هراسی است که در بین مردم درباره کرونا ایجاد کردند. دوم شایعاتی بود که شب انتخابات مثل فوت آقای شجریان پخش کردند که اینها بر روی روحیه مردم تاثیر منفی داشت. غفوری فرد، عضو شاخص جبهه پیروان

 

ابراهیمی (مصاحبه شونده مردمی) تصریح کرد: کرونا را با بزرگ نمایی قبل از انتخابات منتشر کردند تا حضور مردم کمرنگ شود من اولین رأی را با این شرایط و شایعات به صندوق انداختم و سال های بعد هم همچنان در انتخابات های مختلف شرکت خواهم کرد،

قم فردا

(مصاحبه با مردم درباره کرونا)

 

دقیقا شب ۲۲ بهمن و شب انتخابات ناگهان در تهران ویروس کرونا سر و کله اش پیدا می شود و با نشان دادن چنگ و دندانهایش و با در آوردن صدای هاهاهاهاهوهوهوهو همه را می ترساند تا در راهپیمایی شرکت نکنند و در صف رای دادن هم حاضر نشوند!

از فردای راهپیمایی و انتخابات هم ویروس کرونا کوله بارش را از تهران جمع می کند و به کنج عزلتش در چین و ماچین می رود

کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

@aliomidiani

 

جریان اصلاحات به رهبری روحانی و خاتمی پس از آنکه مشخص شد شکست سنگینی را در انتخابات پیش روی متحمل خواهند شد، بر اساس توصیه های راهبردی مثلث شوم [...] دستورالعمل زیر را به اجرا گذاشته اند:. نشر شایعه شیوع ویروس کرونا در تهران و قم به دلیل بررسی نتایج نظرسنجی های انتخاباتی در این دوشهر و تشویق مردم به مسافرت و عدم حضور در صندوق ها به دلیل ازدحام و احتمال شیوع بیماری کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

 

چرا قبل از انتخابات دو موضوع مطرح شد

اول:آمار کشته های آبان دوم:ورود کورنا به ایران دو روز مانده به انتخابات

دستهایی پشت پرده هست که برای جلوگیری از مردم برای شرکت در انتخابات شروع به ایجاد اختلال و سیگنال پراکنیهای واکنشی میکند. سرطان اصلاحات را دست کم نگیرید

کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
87 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.