دکتر سیدمحمدرضا خاتمی گفت: من با این که همه تقصیرها را گردن مردم بیندازیم و تهدید کنیم اگر بیرون بیایید فلان اتفاق می افتد موافق نیستم. بیشترین مسئولیت را در این زمان حکومت ها برعهده دارند. آنها هستند که باید امکانات ماندن مردم را درخانه را فراهم کنند. وگرنه مردم ما که داوطلب بیمار شدن نیستند.

به گزارش جماران دکتر سیدمحمدرضا خاتمی که به دلیل فعالیت های پزشکی و حضور در بیمارستان جهت مداوای بیماران کرونایی خود نیز به این بیماری مبتلا و بستری شده است با انتشار ویدئویی نسبت به آنچه کوتاهی حکومت ها در مبارزه با کرونا خوانده می شود انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی بیشترین نقش را مردم با ماندن در خانه و رعایت قواعد بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری بازی می کنند.

وی افزود: اما من با این که همه تقصیرها را گردن مردم بیندازیم و تهدید کنیم اگر بیرون بیایید فلان اتفاق می افتد موافق نیستم. بیشترین مسئولیت را در این زمان حکومت ها برعهده دارند. آنها هستند که باید امکانات ماندن مردم را درخانه را فراهم کنند. وگرنه مردم ما که داوطلب بیمار شدن نیستند.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: در صحنه های مختلف شاهد همکاری و کمک مردم بوده ایم. اگر امروز می بینیم که بعضی ها رعایت نمی کنند بایددنبال علتش رویم. اینکه اگر مردم ما مسئولیت پذیر نیستند چرا در این وضعیت قرار گرفتند؟ آیا بخاطر این نیست که هیچ کس در این بحران ها به فکر مردم نیست و همه سعی می کنند با شعار مسائل را حل کنند. 

وی بیان کرد: اگر مردم فکر کنند مسئولین به فکر آنها هستند و دنبال احقاق حقوق و بهبود زندگی شان هستند  مردم هم به آنها کمک خواهند کرد. تا وقتی که ما بیرون بنشینیم و دستور دهیم و بعد چندگانگی های آن دستورات مشخص شود طبیعی است که اعتماد مردم سلب میشود. ما اگر می خواهیم در این شرایط بیماری کرونا را کنترل کنیم به وحدت ملی و انسجام ملی نیاز داریم. و این ها با دستور ایجاد نمی شود.

خاتمی گفت: قبول دارم که طی سالیان گذشته اعتماد میان حکومت و مردم تضعیف شده است. اما اگر بخواهیم این اعتماد را بازگردانیم با درخواست و خواهش و بدتر از آن با دستور امکان پذیر نیست. باید برگردیم و ببینیم چکار کردیم که مردم انقدر نسبت به ما بی اعتمادند و به مسئولیت خود عمل نمی کنند. شاید مهم ترین حلقه گمشده این باشد که هیچ کدام از کسانی که مسئول اداره این مملکت بودند به مسئولیت خود عمل نکردند.

وی افزود: دولت در قبال این بیماری با یک گرفتاری مضاعف روبرو است. برای نمونه شما ببینید که داد میزنند تحریم ها را بردارید. واقعا هم تحریم ها کمرشکن است. ولی آیا نمی شد قبل از اینکه به اینجا برسیم کاری کنیم که به اینجا نرسیم؟ به هر حال هر سیاست داخلی و خارجی تبعاتی دارد. اگر امروز دولت ما توان کافی برای مقابله با این بیماری ندارد علتش در عدم همکاری مردم نیست. بلکه در سیاست های غلطی بوده که در گذشته اتخاذ کرده و کار مملکت را به اینجا رسانده است. 

خاتمی گفت: الان خیلی موقعیت مناسبی است زیرا یک درد مشترک هم بین مسئولین هم مردم وجود دارد. بزرگترین اشتباه این است که ما کرونا را یک بیماری فرض کنیم که عرض سه الی چهارماه از بین خواهد رفت و ما به وضعیت سابق برمی گردیم. در حالی که ما باید کرونا را یک بیماری فراگیر ببینیم نه فقط بیماری جسمی، یک بیماری اقتصادی، بیماری سیاسی، بیماری روحی و روانی, بیماری بی هویتی، بیماری اعتمادشکن بدانیم. اگر ما به اینصورت نگاه کنیم نه تنها از این بیماری رهایی خواهیم یافت بلکه از مشکلات مزمن هم سربلند بیرون می آییم.

بنابر اعلام نظر پزشکان حال محمدرضا خاتمی روبه بهبود است. او پس از سپری کردن یک هفته قرنطینه خانگی جهت ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شده است.

حجم ویدیو: 13.04M | مدت زمان ویدیو: 00:04:00
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.