دبیر کل سازمان جهانی بهداشت بر کمبود شدید جهانی لوازم بهداشتی و وسایل بهداشت و ایمنی فردی تاکید کرد و این مساله را یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای توانایی جمعی ما برای نجات جان افراد دانست.

به گزارش جماران؛ دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست از استفاده داروهایی که تاثیر آنان بر بیماری کووید ۱۹ تایید نشده است، استفاده نکنند.  

به گزارش رویترز، «تدروس ادهانوم» شامگاه جمعه در کنفرانس خبری در ژنو با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا گفت که این بیماری تا کنون بیش از نیم میلیون نفر را آلوده و بیش از ۲۰ هزار نفر را در جهان کشته است.  

وی در ادامه بر کمبود شدید جهانی لوازم بهداشتی و وسایل بهداشت و ایمنی فردی تاکید کرد و این مساله را یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای توانایی جمعی ما برای نجات جان افراد دانست.  

وی افزود: کارکنان بهداشت و درمان در کشورهای کم درآمد و متوسط، مستحق حمایت شایسته مانند ثروتمندان در این کشورها هستند.  

به دنبال سخنان آدهانوم، دکتر مایک ریان کارشناس ارشد اورژانس سازمان بهداشت جهانی: جهان به سوی آینده‌ای نامعلوم حرکت می‌کند.  

وی افزود: می‌بینید که بسیاری از کشورهای جهان به تازگی گرفتار این ویروس همه گیری شده‌اند. برخی دیگر مانند سنگاپور و چین نیز با چرخه همه گیری روبرو بوده‌اند و اکنون به شدت در تلاشند تا دوباره این بیماری بروز نکند و موج جدید دیگری از عفونت‌ها ایجاد شود.  

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۵۶ هزار و ۲۹۱ نفر رسید. از این تعداد ۲۵ هزار و۲۳۹ نفر جان باخته و ۱۲۸هزار و ۷۱۷ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.