سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: از نظر کمیسر عالی حقوق بشر، همه گیری این ویروس، مشکل یک کشور در مقابله با آن، خطری برای همه ما است.

به گزارش جماران؛ دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن حمایت کامل از بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر مبنی بر لزوم برداشته شدن تحریم‌ها از کشورهایی که درگیر کرونا هستند، از همه کشورها خواست با تلاش‌های ایران در مقابله با کووید-۱۹ همکاری کنند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه این مطلب را در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مطرح کرد که« روز گذشته دبیرکل از لزوم آتش بس در تمام جهان صحبت کرد. موضع وی در قبال جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران چیست؟»

وی افزود: امروز میشل باشلر کمیسر عالی حقوق بشر در ژنو گفت که تحریم ها باید از کشورهایی که با مشکل ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند برداشته شوند. این تحریم ها به طور بالقوه بر توانایی بخش‌های سلامت و حقوق بشر اثر می گذارد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: از نظر کمیسر عالی حقوق بشر، همه گیری این ویروس، مشکل یک کشور در مقابله با آن، خطری برای همه ما است.

دوجاریک با بیان اینکه باشلر خواستار برداشته شدن تحریم های مربوط به بخش حقوق بشر شده است، اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد به طور کامل از این درخواست حمایت می کند. او همچنین با برخی از کشورها اعم از آنهایی که در معرض تحریم قرار گرفته اند، تماس داشت.

وی درباره ایران هم اظهار کرد:  دبیرکل سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صحبت کرد. دبیرکل کاملا از اینکه ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی برای ایران نسبت به سایر کشورها بسیار مشکل‌تر است، آگاه است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: او از اعضای سازمان ملل متحد و کشورها خواست تا تسهیلات لازم را برای تلاش های ایران در این زمان حیاتی فراهم سازند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دوشنبه تا امروز (سه شنبه)، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴۸۱۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۸۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

اما متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

همچنین تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.