این بیمارستان تاریخی ساعاتی پیش دچار آتش سوزی گسترده شد و نیروهای آتش نشانی درحال مهار این آتش سوزی هستند.

آرشیو

به گزارش جماران؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از آتش سوزی گسترده در بیمارستان مسیح بعنوان دومین بیمارستان تاریخی ایران خبر داد.

امید قادری با تایید خبر آتش سوزی در بیمارستان تاریخی مسیح(دکتر مرادیان) کرمانشاه اظهار کرد: این بیمارستان تاریخی ساعاتی پیش دچار آتش سوزی گسترده شد و نیروهای آتش نشانی درحال مهار این آتش سوزی هستند.

وی از احتمال عمدی بودن این آتش سوزی خبر داد و گفت: بررسی های کارشناسان حاضر در محل آتش سوزی حاکی از احتمال عمدی بودن این حادثه دارد و گویا افرادی با استفاده از فرصت چهارشنبه سوری دست به آتش زدن این بنای تاریخی زده‌اند. 

61596864

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: به صورت جدی و از طریق مجاری قانونی پیگیر این آتش سوزی خواهیم بود.

وی در ادامه بااشاره به تلاش های انجام شده برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری این بیمارستان تاریخی، اظهار کرد: این بنا طی سالیان گذشته با پیگیری مالک آن و به منظور تغییر کاربری بنا با رای دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی خارج شد.

قادری تاکید کرد: هرچند این بنا از فهرست آثار ملی خارج شده، اما با رایزنی های بسیاری که با وزارت بهداشت و میراث فرهنگی داشتیم، مانع از تغییر کاربری آن توسط مالک شدیم.

وی متذکر شد: حتی اگر این بنا در آتش سوزی به طور کامل تخریب شود، اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دهیم و طبق نقشه معماری که از بنا داریم باید بازسازی شود.

بیمارستان تاریخی مسیح (مرادیان) واقع در محله قدیمی شریعتی شهر کرمانشاه، دومین بیمارستان ایران است که حدود 200 سال پیش توسط مسیونرهای آمریکایی ساخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.