آیت‌الله‌ بیات‌زنجانی با انتشار پیامی هتک‌حرمت به حرم امام‌ علی ابن‌موسی‌الرضا (ع) و حرم کریمه‌ی اهل‌بیت (س) را محکوم کرد.

به گزارش جماران؛ متن پیام صادر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الإمام الصادق علیه السلام: یَا مَعْشَرَ اَلشِّیعَةِ إِنَّکُمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إِلَیْنَا کُونُوا لَنَا زَیْناً وَ لاَ تَکُونُوا عَلَیْنَا شَیْناً

امام صادق علیه السلام فرمود ای شیعیان، شما منسوب به ما هستید؛ زینت ما باشید و نه مایۀ وهن ما

جلوگیری از ازدحام در حرم مطهر ائمه معصومین(ع) در ایران و عراق به خاطر پیشگیری از اشاعه ویروس و حفظ جان مؤمنان، در شرایط کنونی یک فعل قابل دفاع، عقلانی و عُقلائی است و اتفاقاً آنچه روز گذشته در برابر حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) رخ داد، امری غیر عقلانی و موجب وهن ساحت آن امام بزرگوار در مشهد و خواهر کریمۀ ایشان در قم و موجب وهن شیعیان امام علی بن ابی طالب علیه السلام در تمام دنیا است.

این افتخار شیعه است که وصول به اهداف مقدس با اتخاذ وسایل نامقدس و غیراخلاقی و غیر مشروع را جایز ندانسته و ضد ارزش می‌داند. 

تلاش عده‌ای برای ورود به حرم‌های مطهر از طریق شکستن در و حفاظ و حائل ایجاد شده ضمن بر زبان راندن الفاظ و عبارات ناشایست، از مصادیق تناقض در دینداری امروز برخی از ما و از مصادیق تلاش نامقدس و نامشروع برای رسیدن به اهداف ظاهراً مشروع است. 

این قبیل افعال غیر قابل دفاع نهایتاً به نقض غرضی بزرگ و به هتک حرمت ائمه معصومین علیهم السلام منتهی می‌شود و به همین جهت بر عموم مؤمنان فریضه است که خودشان و اطرافیان‌شان را از این قبیل رفتارها بازدارند.

وجود گرانقدر معصومین و اهل‌بیت آنان و قبور مطهر ایشان وسیله‌‌‌ای بی‌بدیل و بی نظیر برای شفاعت و ارتقاء روحی و معنوی مؤمنان هستند اما توسل به این اسوه‌های حیات بشری از هر کجا و به هر بیان و زبانی کارساز و رافع مشکلات مؤمنان است. إن شاء الله. 

خداوند را شاکریم که ماجرای توسل نادیده اویس قرنی به ساحت والای نبی مکرم اسلام را وسیله ای برای تربیت ما قرار داده و به ما آموخته است که بسیارند کسانی که از مجاورت، زیارت و انس ظاهری با حیات و حرم انبیاء و اولیاء عظام الهی هیچ نصیبی نبرده‌اند و چه بسیار کسانی که با توسل به معنا و مضمون تعالیم آن بزرگواران، نادیده به خیل نجات یافتگان و متوسلان به ساحت ایشان پیوسته‌اند.

تأکید می‌کنم در مواقعی که خوف جان یا مال یا آبروی مسلمین در میان باشد، ایجاد محدودیت تشرف به بیت الله الحرام و نیز قبور مطهر ائمه معصومین علیهم السلام جایز و اولی است و تخلف از آن شایسته نیست؛ والله العالم.  

خداوند به ما شناخت هوای نفس، راه غلبه بر آن و خوف حقیقی از حدود الهی را عنایت بفرماید و ما را از فیض و شفاعت حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین محروم نسازد.

اسدالله بیات‌زنجانی

۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸

قم‌المقدسة

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.