مایک مالوانی سرپرست ستاد کارکنان کاخ سفید رسانه‌های آمریکایی را به نادیده گرفتن شیوع ویروس کرونا متهم کرد؛ احمله کاخ سفید به رسانه‌ها برای حمایت از مواضع کرونایی ترامپظهاراتی که به نظر می‌رسد تاکید بر روایت ترامپ در کم اهمیت نشان دادن شیوع این بیماری در کشور و تبلیغات به نفع دولت ترامپ را هدف قرار داده است.

به گزارش جماران،  مالوانی روز جمعه گفت آمریکایی ها باید گزارش رسانه ها را درباره  ویروس کرونا در بحبوحه ترس و نگرانی از شیوع این بیماری کشنده در کشور نادیده بگیرند.

این مقام آمریکایی که در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در مریلند این اظهارات را مطرح کرده و رسانه های آمریکایی را به تمرکز بر موضوع استیضاح ترامپ به جای پرداختن به شیوع ویروس کرونا متهم کرد و گفت رسانه های آمریکایی در سه چهار هفته بر موضوع استیضاح ترامپ متمرکز بودند و این تنها سوژه ای بود که رسانه ها می خواستند درباره آن صحبت کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا در آذرماه (دسامبر) ترامپ را بر سر دو موضوع سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در مقابل تحقیقات کنگره درباره رسوایی اوکراین گیت استیضاح کرد که در نهایت به تبرئه ترامپ در محاکمه استیضاح او در سنای آمریکا در بهمن ماه (فوریه) منجر شد.

این مقام کاخ سفید مدعی شد اقدام روزنامه نگاران آمریکایی برای تاکید بر گسترش این ویروس تلاش برای لطمه سیاسی به ترامپ است.

وی که همچنین سرپرست دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز هست گفت «احتمالا» به دلیل تاثیر این ویروس مدارس بسته خواهند شد و این امر مطمئنا بر حمل و نقل عمومی تاثیر خواهد داشت.

مالوانی اظهار داشت که رسانه های آمریکایی تنها زمانی شروع به توجه به ویروس کرونا کردند که فکر کردند می توانند با تاکید بر این موضوع به رئیس جمهوری آسیب برسانند.

ترامپ و مقام های کاخ سفید در تلاشی ناموفق خواستار حفظ آرامش در بحبوحه سقوط آزاد بازارها در هفته گذشته در آمریکا شده اند.

ترامپ اعلام کرده مایک پنس معاونش مسئول پاسخگویی به مسائل مربوط به ویروس کرونا خواهد بود. با این حال الکسی آزار وزیر سلامت و خدمات انسانی آمریکا نیز گفته که همچنان مسئول کارگروه ویژه مبارزه با کرونا است و پنس نیز در چنین تلاشی کمک خواهد کرد.

ویروس کرونا که از  شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد تاکنون جان ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته و همچنان بسرعت در حال گسترش به کشورهای جهان از جمله آمریکا است. تاکنون ۵۹ کشور آلوده شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.