اجرای طرح تب سنجی از مسافران و گردشگران ورودی به استان مازندران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در منطقه "لارک " جاده کندوان آغاز شد.

به گزارش جماران، قرارگاه پدافند زیستی مازندران  نیز روز گذشته طی مصوبه ای استقرار گیت های تب سنجی را با همکاری جمعیت هلال احمر و  اورژانس در مبادی ورودی استان به فرمانداری ها ابلاغ و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز با اجرای این مصوبه موافقت کرد که گیت های لازم نمونه گیری کرونا را هم برای بیماران مشکوک در اختیار مازندران قرار دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس روز چهارشنبه در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که برای اجرای طرح تب سنجی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا منطقه "لارک " جاده کندوان پیش بینی شده است.

دکتر حدیث گردکلی  افزود : این طرح با همکاری کادر پزشکی پایگاه اورژانس ۱۱۵ ، جمعیت هلال احمر ، پلیس راهور ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر مسوولان ادارات از روز گذشته مکان اجرای آن پیش بینی شده و به محض باز شدن جاده چالوس این نیروها وارد عمل خواهند شد.

جاده چالوس - کرج از عصر دیروز حوالی ساعت ۱۸ به علت ریزش کوه و سقوط بهمن همچنان بسته است.

وی اظهار داشت : مهم ترین ماموریت مجریان این طرح کنترل مسافران ورودی به خطه شمال بویژه مازندران در این مسیر بوده و نسبت به معاینه سرنشینان خودرو در صورت مشاهده علائم بیماری ظاهری در آن ها مانند تنفسی ، تب بالا و سرفه خشک مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در صورتی که تب شدید داشته باشد پس از دریافت شماره تماس و آدرس دقیق ، بیمار به نخستین مرکز درمانی منتطقه منتقل می کنند.

گردکلی ادامه داد : افراد مبتلا به این بیماری در صورتی که قصد سفر به شهرهای غیر چالوس را داشته باشند طبق هماهنگی های به عمل آمده به مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان های مقصد سفرهایشان هدایت می شوند تا تحت کنترل و مراقبت های بهداشتی قرار گیرند.

ورود ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، اواخر هفته گذشته در استان مازندران نیز موارد مشکوکی بر جای گذاشت که بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران آزمایش کرونای سه نفر در مازندران مثبت است. 

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

شهرستان گردشگرپذیر چالوس با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد .

از طول مسیر حدود ۱۸۰ کیلومتر جاده چالوس - کرج  حدود نیمی از آن جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.