فرمانده نیروی دریایی پاسداران تاکید کرد: اگر هر ۲۰ کیلومتر دریا و آب‌های کشورمان را یک روستا محسوب کنیم می‌بینیم که با ورود صیادان بیگانه تعداد قابل توجهی از مردم آن منطقه بیکار می‌شوند و ترک دریا می‌کنند. از این رو جلوی این موضوع را گرفتیم.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی پاسداران تاکید کرد: طبق توافق برخی از کشورها، کشتی‌های خارجی با اسکورت از آب‌های ایران عبور می‌کنند هیچ کشتی با اسکورت وارد آب‌های ایران نشده است.

دریادار علیرضا تنگسیری در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با اشاره به ممنوعیت فعالیت خارجی‌ها برای صید در آب‌های کشور گفت: در یک مقطعی طرح دریابس را اجرا کردیم که این باعث بیکاری ماهی‌گران شد چون کشتی‌های صید صنعتی بیگانه در آب‌های ایران حضور داشتند.

وی تاکید کرد: البته در همان زمان تعدادی از این ماهیگیران صنعتی بیگانه بازداشت شدند و ماهی‌های آنها را مصادره کردیم.

دریادار تنگسیری با تاکید بر اینکه توجه داشته باشید خلیج فارس بسته است و صید ترال باعث می‌شود مرجان‌های کف زمین از بین بروند و به تدریج هیچ موجود زنده‌ای در خلیج فارس نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: اگر هر ۲۰ کیلومتر دریا و آب‌های کشورمان را یک روستا محسوب کنیم می‌بینیم که با ورود صیادان بیگانه تعداد قابل توجهی از مردم آن منطقه بیکار می‌شوند و ترک دریا می‌کنند. از این رو جلوی این موضوع را گرفتیم.

دریادار تنگسیری تاکید کرد: ما مسئول مستقیم برخورد با صیادان صنعتی بیگانه در آب‌های ایران نیستیم اما صید ترال در آب‌های با عمق ۲۰۰ متر را ممنوع اعلام کردیم و جلوی صیادان بیگانه را می‌گیریم. چراکه نمی‌توانیم رنج مردم ایران را تحمل کنیم و برخی از کشورها هم از این موضوعات در ایران سوءاستفاده می‌کنند و برای صید وارد آبهای ایران می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی پاسداران در پاسخ به سوال ایلنا تاکید کرد: طبق توافق برخی از کشورها، کشتی‌های خارجی با اسکورت از آب‌های ایران عبور می‌کنند هیچ کشتی با اسکورت وارد آب‌های ایران نشده است.

وی با اشاره به تشکیل نهاد جدید بسیج دریایی گفت: نیروهای بسیج دریایی مردم هستند اما آنها را مسلح نکرده‌ایم. البته هرگاه لازم دانستیم برای استفاده در عملیات این نیروها مسلح می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.