وزیر دفاع آمریکا گفت: افزایش مأموریت ناتو در عراق به این معناست که برخی نیروهای آمریکایی می‌توانند به پایگاه‌های داخلی برگردند و بر آموزش تمرکز کنند یا به مناطق دیگر مانند اقیانوس آرام اعزام شوند.

به گزارش جماران؛ «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه دعوت رییس جمهوری کشورش از اعضای ناتو برای افزایش عملیات خود در خاورمیانه را تکرار کرد و از متحدانش در ناتو خواست که در افزایش نیروهای خود در عراق سهیم باشند.

اسپر هنگام رفتن به نشست ناتو در بروکسل با انتشار بیانیه‌ای که «المعلومه» منتشر کرد، نوشت که آرزو می‌کند با پیوستن و به محض ورود و یا افزایش نیروهای ناتو، آمریکا بتواند کاهش نیروهای خود در عراق را توجیه کند.

وی افزود: افزایش مأموریت ناتو در عراق به این معناست که برخی نیروهای آمریکایی می‌توانند به پایگاه‌های داخلی برگردند و بر آموزش تمرکز کنند یا به مناطق دیگر مانند اقیانوس آرام اعزام شوند. همچنین پنتاگون می‌خواهد تمرکز خود را به آنچه مقابله با چین و روسیه نامیده می‌شود، قرار دهد.

اسپر توضیح داد که می‌خواهد شاهد مشارکت بیشتر ناتو در منطقه باشد تا از آنچه که نفوذ ایران نامیده می‌شود، جلوگیری کرد.  

به گفته وی، در آن صورت، می‌شود نیروهای بیشتری را برای کمک در پدافند هوایی به عربستان سعودی اعزام کرد.

شایان ذکر است که آمریکا حدود ۶ هزار سرباز در عراق دارد؛ این در حالی است که ناتو تنها ۵۰۰ نیرو در چارچوب ماموریت آموزشی در عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.