به گفته پنتاگون، ۷۶ نفر از این افراد درمان شده و به محل خدمت خود بازگشته‌اند. از این تعداد، ۷۵ نفر در عراق و ۱ نفر در آلمان مورد معالجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش جماران؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد سه‌شنبه در تازه‌ترین آمار از تلفات نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، اعلام کرد که ۱۰۹ نفر دچار آسیب مغزی شدند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: تا امروز، ۱۰۹ نیروی آمریکایی به دلیل آسیب مغزی خفیف مورد درمان قرار گرفته‌اند که نسب به گزارش پیشین ۴۵ نفر افزایش داشته است.

به گفته پنتاگون، ۷۶ نفر از این افراد درمان شده و به محل خدمت خود بازگشته‌اند. از این تعداد، ۷۵ نفر در عراق و ۱ نفر در آلمان مورد معالجه قرار گرفته‌اند.

در کل ۲۷ نفر از نیروهای آمریکایی آسیب دیده در حمله موشکی ایران برای معالجه به آلمان و ۲۱ نفر به آمریکا منتقل شده‌اند.

پنتاگون  همچنین اعلام کرد ۵ نفر از نیروهای آسیب دیده هنوز تحت معالجه و ۷ نفر دیگر در حال انتقال از عراق به آلمان هستند.

نیروهای مسلح ایران پس از ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی در عملیات انتقام از ارتش تروریستی آمریکا، ده‌ها موشکی را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مستقیما دستور ترور سردار سلیمانی را داده بود، در ابتدا اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است.

اما پس از آن پنتاگون در چندین مرحله اعلام کرد که تعداد ۱۱، ۳۴، ۵۰ و در آخرین آمار ۶۴ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد به خاطر آسیب مغزی معالجه شده‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود از وزارت دفاع این کشور خواستند که درباره تعداد نیروهای معاینه شده به دلیل آسیب مغزی، روند معاینه، میزان شدت آسیب مغزی در موارد تایید شده و معالجه‌های صورت گرفته روی این افراد توضیحات کامل بدهد.

این نمایندگان همچنین از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا خواستند که مشخص کند آیا تلاشی برای کوچک جلوه دادن تلفات حمله موشکی ایران شده و میزان مقاومت پناهگاه‌های موجود در پایگاه‌های آمریکایی در برابر انفجار چقدر است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.