رئیس دفتر رئیس جمهور از 22 بهمن و دوم اسفند به عنوان دو فرصت مناسب برای نشان دادن قدرت و انسجام ملی مردم ایران به دشمنان یاد کرد و گفت: تردید ندارم که مردم با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و مشارکت حداکثری در انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند، نقشه های آمریکا و دشمنان نظام را نقش برآب خواهند کرد.

به گزارش جماران؛ محمود واعظی پنج شنبه شب در جلسه شورای اداری استان گلستان در جمع مدیران و مسئولان این استان با تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تاکید کرد: در دولت و نظام یاد گرفته ایم که برای به زانو درآوردن دشمن باید همه دست به دست دهیم و با وحدت و انسجام در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: برغم فشارهای حداکثری آمریکا با اعمال تحریم های اقتصادی بی سابقه علیه ملت ایران، مردم با مقاومت و ایستادگی خود کاری کردند که آمریکایی ها بفهمند راه اشتباهی را در پیش گرفته اند و مردم ایران با فشار تحریم تسلیم نخواهند شد.

دکتر واعظی گفت: دشمن وقتی ببیند در ایران همه یک حرف را می زنند و آن حرف رهبرشان است ، متوجه اشتباه خود خواهند شد و امروز آمریکایی ها که تصور می کردند با اعمال تحریم های اقتصادی می توانند ظرف سه ماه ایران را به زانو درآورند پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ارائه می دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: آمریکایی ها توانستند با جنگ روانی و تبلیغاتی برای چند ماه بازار ایران را تحت تاثیر قرار داده و در قیمت ارز و کالاهای اساسی کشور نوسان ایجاد کنند  اما امروز با مقاومت مردم از شرایط سخت عبور کرده ایم و شرایط کشور در همه زمینه ها به مراتب بهتر از سال گذشته است.

دکتر واعظی با بیان اینکه امروز قدرت ایران به مراتب در منطقه بیشتر از گذشته است، گفت: ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید سلیمانی در عراق با هدف کاستن از اقتدار ایران در منطقه و ایجاد اختلاف و شکاف در داخل کشور و منطقه انجام شد اما شهادت شهید سلیمانی به وحدت و انسجام بیشتر منجر شد.

دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران استان گلستان با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی های این استان ، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به گلستان حق مردم این استان است و البته در مجموع کارهای زیادی طی این سالها در این استان انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به دو سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان گلستان و اتخاذ تصمیمات و تصویب مصوبات مهم برای توسعه این استان از سوی دولت ، افزود:در سفر اول رئیس جمهور به استان 421 میلیارد تومان بودجه برای طرح ها و پروژه های استان تصویب شد اما به خاطر شرایط خاص استان 893 میلیارد تومان پرداخت شد و در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز 1512 میلیارد تومان برای توسعه و پیشرفت این استان مصوب شد.

دکتر واعظی با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه در کشور طی دوسال گذشته همچون زلزله کرمانشاه و کرمان در سال گذشته و حادثه سیل گسترده در فروردین ماه امسال که 25 استان کشور را در برگرفت، اظهار داشت:ارقام بسیار بالایی برای جبران خسارات ناشی از این حوادث در استان های مختلف کشور هزینه شده است که در بودجه سالیانه پیش بینی نشده بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با قدردانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تلاش ها و اقدامات انجام شده برای تامین مسکن آسیب دیدگان از زلزله و سیل در کشور، افزود: تلاش برای رفع کامل مشکلات این استان ها همچنان ادامه دارد.

دکتر واعظی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از تحریم های بی سابقه آمریکایی ها، افزود: حدود 400 نفر در وزارت خزانه داری آمریکا مشغول کار درمورد ایران و ایجاد مانع بر سر راه فعالیت های اقتصادی ایران هستند و گویی هیچ کار دیگری ندارند که هر روز رصد می کنند تا مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورها را مسدود کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه های مختلف در استان های مختلف کشور، تاکید کرد: برغم تلاش دشمنان روند حرکتی توسعه و پبشرفت کشور همچنان ادامه دارد و آمریکا در تحقق اهدافش ناکام مانده است.

 دکتر واعظی در پایان استان گلستان را مستعد توسعه و پیشرفت توصیف کرد و افزود: توجه به این استان و تلاش برای توسعه و پیشرفت آن را وظیفه خود می دانیم و برای رفع موانع توسعه و حل مشکلات مطرح شده از سوی مدیران استان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهوری، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در سخنانی با قدردانی از اقدامات دولت برای جبران خسارات سیل در استان و حل مشکلات مردم این استان ، گفت: دولت با تمام وجود شبانه روز برای توسعه  کشور زحمت می کشد و ما باید قدردان این زحمات باشیم و بی انصافی نکنیم.

  آیت الله نورمفیدی افزود: درخواست ما از دولت این است که برای استان گلستان تولید ثروت کند و پروژه ها و طرح ها اساسی در دستور کار قرار دهد و با توجه و حمایت بیشتر به توسعه روز افزون استان کمک کند.

در این جلسه همچنین هادی حق شناس استاندار گلستان و مدیران کل ادارات جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، صنعت ، معدن و تجارت و همچنین بنیاد مسکن استان گزارشی از اقدامات انجام شده بعد از حادثه سیل استان در حل مشکلات مردم سیل زده ارائه کردند.

استاندار گلستان گفت: امروز 3 هزار میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا داریم  که توسط بخش های دولتی و خصوصی در حال عملیاتی شدن است که نسبت به سال 92 و آغاز فعالیت این دولت تقریبا 10 برابر شده است.

 حق شناس افزود:بعد از حادثه سیل 1000 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و وام 4 درصد در بخش مسکن و کشاورزی پرداخت شده و 7700 واحد مسکونی در مناطق سیل زده در دست احداث است که 70درصد آن سقف زده شده است.

استاندار گلستان توجه ویژه دولت به این استان برای رشد و توسعه متوازن در همه زمینه ها را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.