وزیر امور خارجه کشورمان بعد از گفت‌وگو با سران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مکالمه تلفنی داشت.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: گزارش خبرگزاری دولت خودگردان فلسطین و خبرگزاری تسنیم از گفت‌‎وگوی وزیر امور خارجه کشورمان با محمود عباس، باعث تلقی به رسمیت شناختن تقسیم قدس ازسوی ظریف شده، در حالی که بررسی دقیق موضوع، نتایج دیگری به دست می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از گفت‌وگو با سران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مکالمه تلفنی داشت. این در حالی است که معامله قرن ترامپ این روزها موضع او را نیز به جریان مقاومت نزدیک کرده است.

پیامد این گفت‌وگو، خبرگزاری فلسطینی وفا، وابسته به دولت خودگردان فلسطین، گزارشی از این مکالمه منتشر کرد و در نقل غیرمستقیم سخنان ظریف مبنی بر مخالفت با معامله قرن و لزوم تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس، از ادبیات مرسوم تشکیلات خودگردان استفاده و به جای قدس، قدس شرقی را به کار برد.

156941945

این خبر بعد از چند ساعت در خبرگزاری تسنیم، وابسته به یکی از نهادها به فارسی و انگلیسی ترجمه شد و بدون ذکر منبع اصلی، کلمه قدس شرقی را نیز به همین عنوان آورد.

156941947

این اقدام خبرگزاری مذکور که ناشی از کم‌دقتی در نحوه برگردان و منبع‌نگاری است، مورد توجه برخی همفکران آن قرار گرفت و ظریف را به بخشیدن نیمی از قدس به اسرائیل متهم کردند.

156941948

یکی از فعالان رسانه‌ای منتسب به قالیباف نیز با بیان این که امیدوارم ظریف این موضع شرم‌آور را اصلاح کند، ادامه داد: «وگرنه باید طور دیگری با او برخورد کنیم.»

156941957

156941958 (1)

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه هم ظهر امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دکتر ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با آقای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عبارت قدس شریف استفاده کردند نه "قدس شرقی"!»

وی ادامه داد: به برخی دوستان و برادرانم در داخل توصیه می‌کنم قدری در زمین خودمان بازی کنید نه زمینی که برای شما طراحی می‌کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.