دولت همچنان با واردات خودرو به کشور مخالف است، اما برخی نمایندگان مجلس به دنبال راهی هستند تا روزنه‌ای برای از سرگیری ورود این کالا به کشور ایجاد کنند.

به گزارش جماران،  هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ درمجلس، اعلام کرد که طبق مصوبه این کمیسیون مقرر شد واردات خودروهای سبک و سنگین با اولویت هیبریدی و ماشین‌آلات معدنی با منشأ ارز خارجی طبق قوانین و مقررات انجام شود.

چنانچه این مصوبه در صحن علنی هم رای بیاورد در لایحه بودجه سال آینده گنجانده خواهد شد و واردات خودرو به‌طور رسمی آزاد می‌شود.

خودروهای لوکس مشمول مالیات بر ثروت می شوند

کمیسیون تلفیق بودجه در راستای اخذ مالیات بر ثروت و کالاهای لوکس، خودروهای لوکس را نیز مشمول مالیات سالانه در سال ۹۹ کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه ۶۲ هزار خودروی بالای یک میلیارد تومان در کشور وجود دارد، درباره مصوبه این کمیسیون در مورد خودروهای لوکس گفت: به انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی با ارزش یک میلیارد تومان و بیشتر براساس ارزش روز خودرو به نرخ زیر مشمول مالیات بر دارایی می‌شود:

۱- نسبت به مازاد یک تا یک و نیم میلیارد تومان، نیم درصد

۲- نسبت به مازاد یک و نیم تا سه میلیارد تومان، سه درصد

۳- نسبت به مازاد سه میلیارد تومان به بالا، یک و نیم درصد

بر این اساس، خودروی سه میلیارد تومانی مالیات سالانه ۱۵ میلیون تومان و خودروی ۵ میلیارد تومانی نیز مالیات سالانه ۳۰ میلیون تومان را باید پرداخت نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345798
  • منبع: عصر خودرو
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.