پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس مطرح کرد:

روایتی از سوءقصد به جان شهید سلیمانی در سابریه

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی بود تصریح کرد: ولی این شهید ،سید حسن نصرالله و عماد مغنیه را مطرح می کندو جلسات متعددی با رهبر معظم انقلاب داشت اما عنوان نمی کند و منیت ندارد ، زیرا همیشه برای خدا کار می کرد.

به گزارش جماران؛ معاون هماهنگ کننده سپاه قدس بابیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت شدگان مکتب حضرت فاطمه (س) است گفت: آن شهید بزرگوار نزد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درس مقاومت، ایستادگی، مبارزه با استکبارجهانی و ترویج ارزش‌های دینی را آموخته بود .

سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح زاده چهارشنبه شب در آیین شام غریبان حضرت فاطمه (س) و یادمان سپهبد شهید سلیمانی که با حضور امام جمعه، خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و اقشار مختلف مردم ابرکوه در مصلی شهدای محراب این شهر برگزار شد، افزود: مکتب قاسم سلیمانی باید برای جوانان تفسیر و بازگو شود که او مکتبی جدای از مکتب اهل بیت (ع) نداشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر همرزم خود اظهار کرد:  نمی شود مسلمان باشیم، با کفار یکی باشیم و اگر علی (ع) با منافقین و ناکثین و کفار با هم نشست و برخواست و صلح می کرد، قطعا علی امروز آن علی نبود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) با آمریکا کنار می آمد و با منافقین سر یک سفره می نشستند، آن بزرگوار حضرت امام نبود.

فلاح زاده با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰سال از پیامبر اسلام (ص) اطاعت می کنیم ، اگر ائمه دین (ع) و علما در طول تاریخ تا امروز محور و الگو مانده اند و اسطوره هستند به خاطر این است که فقط قدرت را در ید الهی دانسته اند و بس.

این فرمانده  عصر دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اگر امام (ره) از سال ۴۲ در برابر آمریکا ایستادگی کرد، یادآور شدد: نهضت اسلامی از سال ۴۲ در مقابل آمریکا ، رژیم صهیونیستی و همه گروه های کفر و نفاق ایستاد، به  تبعیت از پیامبر گرامی اسلام و امامان دین (ع) بود.

معاون سپاه قدس خاطر نشان کرد: قاسم سلیمانی دست پروده این مکتب است که از قبل و بعد از انقلاب در دفاع مقدس وارد مبارزه شد.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس افزود: آن شهید گرانقدر در زمان جنگ هشت ساله  تیپ و لشگر ثارالله کرمان را راه اندازی کرد و در عملیات بستان به قلب دشمن یورش  برد و پل « سابله» را فتح می کند.

فلاح زاده ادامه داد:  شهید سلیمانی در عملیات فتح المبین از تپه ها بالا رفت از امامزاده عباس با حسین خرازی عبور می کنند و تپه های ۲۰۲ را به تصرف خود در می آورند.

استاندار سابق یزد اضافه کرد:  این شهید تا مرز عراق پیش روی می کند و در عملیات الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از کرخه عبور می کند و دشمنان را ذلیل و خوار می کند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: شهید سلیمانی در عملیات رمضان، محرم و والفجرها حماسه ها آفرید و در والفجر هشت، از اروند رود عبور می کند و سایت موشکی « یک » را به تصرف خود در می آورد و به سمت دریاچه نمک پیشروی و دشمن را ذلیل و منکوب می کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرماندهی شهید سلیمانی در دفاع مقدس در ۱۰۰ متری خط مقدم که جهنمی از آتش بود،قرار داشت، اضافه کرد:  این شهید در عملیات کربلای پنج آب های نیلگون منطقه شلمچه را در نوردید و تا غرب کانال پرورش ماهی و شط بصره دشمن را تعقیب کرد و  شب ها توفیق حضور در محضر این بزرگ مرد را داشتم.

سرتیپ+فلاح+زاده

شهید سلیمانی راهبرد آمریکا را در افغانستان ملغی کرد

معاون سپاه قدس تصریح کرد: شهید سلیمانی در افغانستان راهبرد آمریکا را ملغی کرد و در یمن با طرح و نقشه راهش وهابیت سعودی را مضمحل کرد و آنها را به غلط کردن واداشته بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در منطقه غزه جوانان سنگ پران را با تربیت و انتقال دانش فنی به شلیک موشک علیه اسرائیل مجهز کرد.

سردار فلاح زاده یادآور شد: آن شهید با کمک و حمایت و رهبری سید حسن نصرالله ، اسراییل را  به پشت مرزهای لبنان عقب راند و دشمن ناچار شد که دور خودش دیوار بتونی بکشد.

آمریکا؛ داعش را بوجود آورد

وی با بیان اینکه آمریکایی ها داعش را که از لحاظ ترویستی چیز کمی نداشت، به وجود آوردند، افزود: شهید سلیمانی گروهک تروریستی داعش را که توطئه های آمریکای جنایتکار بود را با ناکامی و عمالش را در منطقه به نابودی کشاند.

فلاح زاده با اشاره به جنایت وحشیانه داعش در سوریه و عراق  ،تصریح کرد: داعشی ها وقتی در عراق و سوریه ظاهر شدند، پنج استان عراق را به تصرف خود در آوردند، زنان و دختران را به اسارت بردند و دست به دست در بازار برده فروشان فروختند و به عراق بسنده نکردند و به سوریه هم حمله کردند.

به گفته وی در یکی از مناطق سوریه بچه های سنی مذهب و علوی مذهب را با تصرف پادگان لخت کردند و همه را به رگبار بستند، بچه های کوچک را هم در قنداق سر بریدند.

فلاح زاده اضافه کرد: نقشه داعش ، سوریه و عراق نبود و در جلسه خصوصی شان گفته بودند که بایستی دمشق را به تصرف خود درآورند چون این شهر یادآور حکومت بنی امیه و آل مروان است و بعد مرز دریایی ، سرمایه اجتماعی برای آنها در ادامه نبرد تأمین می کرد.

به گفته وی ، داعش اعلام کرده بود بایستی از جنوب و شمال به عراق حمله کنند و نجف و کربلا و کاظمین و سامرا را با خاک یکسان و بعد به سراغ ایران بروند.

سردار فلاح زاده با اشاره به اینکه نقشه ای که چاپ کردند از مراکش در غرب آفریقا تا منطقه کشمیر هند جز بلاد یا دولت اسلامی داعش بود و بر بالای برج آزادی ایران نقشه داعش را برافراشته بودند و همه کارکردند تا بخشی از خاک ایران را تصرف کنند.

شهید سلیمانی قله رفیع اخلاق،کرامت ، نجابت و ولایتمداری بود

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی یک قله بزرگ و رفیع اخلاق و کرامت و بزرگواری و نجابت و ولایت مداری و دینداری و اخلاص بود و از طرفی یک نهر خروشان برای دشمن خدا و نهرساری و جاری برای امت شیعه بود و در یک کلام اقیانوس اخلاص بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی نخستین کسی بود که با بالگرد وارد شهر محاصره شده «آمرلی» شد و نیروهای محاصره داخل را فرماندهی و یگان های بیرون از شهر را هم هدایت کرد تا محاصره را شکست.

سلیمانی از منیت دور بود

سردار فلاح زاده اضافه کرد: این شهید عزیز نخستین فردی بود که وارد شهر محاصره شده حلب شد و با بالگرد در سد «الوعر» در منطقه شرق سوریه و وسط دریای داعش فرود آمد.

وی بابیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی بود تصریح کرد:   ولی این شهید ،سید حسن نصرالله و عماد مغنیه را مطرح می کندو جلسات متعددی با رهبر معظم انقلاب داشت  اما عنوان نمی کند و منیت ندارد ، زیرا همیشه برای خدا کار می کرد.

فلاح زاده ادامه داد: سلیمانی اخلاص داشت، منیت نداشت، ولایتمدار بود، اطاعت پذیری داشت و در عمل نشان می داد، عاشق مردم است و این همه برای آسایش و امنیت مردم و کشور زحمت کشید.

وی افزود: او در خط مقدم جبهه های سوریه و عراق حضور داشت و در حلب به رگبار بسته شد،  خودرو حامل او در «سابریه» محاصره و به رگبار بسته شد.

فلاح زاده ادامه داد: بارها شهید سلیمانی در معرض امواج گلوله قرار گرفت و سلامت ماند تا منطقه را از وجود داعش پاک کند اما به دست بدترین دشمنان خدا به شهادت رسید و قطعا او عاشق امام حسین (ع) بود.

خون سلیمانی دل های آگاه در جهان را بیدار کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با تاکید بر اینکه خون حاج قاسم ، همه دل های آگاه و بیدار مظلومان جهان را زنده کرد و همه تنفر ملت آزادیخواه و مظلوم جهان را علیه استکبار برانگیخت خاطر نشان کرد: در عراق تنها مجلس مصوب کرد که آمریکا باید برود، در پی آن تظاهرات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری علیه استکبار و آمریکا و در ایران بعد از رحلت امام خمینی(ره) چنین تشییع جنازه ای نداشتیم که قطعا خون حاج قاسم دشمنان را ذلیل تر خواهد کرد

فلاح زاده اظهارکرد:  مانند او فعلا روی کره خاکی نیست، حاج قاسم ، حاج قاسم بود. اما به حول و قوه الهی ملت راه او را ادامه می دهد.

سلیمانی ۳۵ سال در گمنامی خدمت کرد

معاون هماهنگ سپاه قدس تاکید کرد: شهید سلیمانی ویژگی های شخصی اش توکل بر خدا ، کار برای خدا بود و ۳۵ سال گمنام کار کرد که هیچ کسی او را نمی شناخت و در چند سال اخیر او مطرح شده بود.

وی ادامه داد:  ۴۰ سال مرد میدان مجاهدت بود ، هشت سال دفاع مقدس ، ایثار در افغانستان و هشت سال در سوریه و عراق  و نهایتا به شهادت این سرباز اسلام منتهی شد.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ سردار سرافراز اسلام سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.