وزیر مشاور در امورخارجه عربستان درخصوص طرح محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران برای گفت وگو با همسایگان، مدعی شد: زمانی می‌توان روابط با تهران را از سر گرفت که تهران به عنوان یک کشور عادی عمل کند.

به گزارش جماران؛ "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه در داووس سوئیس مدعی شد که ریاض بدنبال تشدید تنش در منطقه نیست.

به گزارش المیادین، الجبیر درباره بحران یمن نیز گفت: حوثی‌ها بخشی از جامعه یمن هستند و هیچ کس نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد، اما ما با انحصار حکومت در کنترل آنان مخالفیم.

وزیر مشاور در امورخارجه عربستان درخصوص طرح محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران برای گفت وگو با همسایگان نیز افزود: زمانی می‌توان روابط با تهران را ازسر گرفت که  تهران به عنوان یک کشور عادی عمل کند.

ظریف روز پنجشنبه در توئیتی به زبان عربی نوشت: ایران همچنان به گفت و گو با همسایگان خود علاقمند است. ما آمادگی خود را برای مشارکت در هر اقدام هم افزا برای تامین منافع منطقه اعلام می کنیم.

وی افزود: ما از هر گامی که امید را به مردم منطقه بازگرداند و ثبات و شکوفایی را به ارمغان آورد، استقبال می کنیم.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان نیز روز چهارشنبه با استقبال از مذاکره با ایران گفت که ما از این موضوع استقبال می کنیم، مشروط به این‌که ایران دست از حمایت از  گروه‌هایی نیابتی‌اش در منطقه بردارد.

الجبیر درباره حمله سپتامبر گذشته جنبش انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در شرق این کشور نیز گفت که تحقیقات درخصوص این حمله همچنان ادامه دارد.

جنبش انصار الله یمن، ۲۳ شهریورماه گذشته در واکنش به تداوم حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی با عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

بدنبال این اقدام، ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.