ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران در کی‌یف حضور دارد و قرار است با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش جماران؛ اوکراین روز دوشنبه(۳۰ دی‌ماه) بار دیگر بر تحویل گرفتن جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری ساقط شده این کشور از ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران در کی‌یف حضور دارد و قرار است با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی امروز به اوکراین سفر کرد تا پیام رئیس جمهوری درباره مساله سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را به همتای اوکراینی‌اش برساند.

در همین رابطه « وادیم پریستایکو » وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه اسلامی برای عذرخواهی به این کشور سفر کرده است، ‌به خبرنگاران گفت: امیدواریم بتوانیم در مورد موضوع‌هایی همچون بازگرداندن جعبه‌های سیاه بحث و تبادل نظر کنیم.

وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفته بود که تهران آماده تحویل دادن جعبه‌های سیاه هواپیما به کی‌یف است، اما حسن رضایی‌فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی به ایرنا گفته بود که جعبه‌های سیاه هواپیما در ایران و در محل سازمان هواپیمایی است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کانادا نیز شب گذشته(یکشنبه‌شب ۲۹ دی) از همتای ایرانی خود خواست تا جعبه‌های سیاه بوئینگ سانحه هواپیمایی اوکراین هرچه سریعتر به اوکراین یا فرانسه ارسال شوند.

طبق اعلام خبرگزاری کانادایی « کنیدین پرس »، « فرانسوا فیلیپ شامپن » به محمدجواد ظریف نامه‌ای نوشته و در آن تاکید کرده جعبه‌های سیاه پرواز PS۷۵۲ هرچه سریعتر برای تجزیه و تحلیل متخصصان به فرانسه یا اوکراین ارسال شود.

به گفته شامپن، این خواسته همه کشورهایی است که شهروندان خود را ۸ ژانویه (۱۸ دی) و در پی شلیک تصادفی به هواپیمایی مسافربری اوکراین از دست دادند. کانادا بر این باور است که از میان ۱۷۶ سرنشین هواپیمای مزبور، ۵۷ نفر کانادایی هستند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام(ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.