یک تحلیلگر سیاسی و بین‌الملل گفت: حمله به نیروی نظامی کشوری در کشور ثالث عرف جدید است.

به گزارش جماران، صباح زنگنه در همایش پیامدهای منطقه ای و بین المللی ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: خداوند متعال لطف خود را شامل حال و اندیشه سردار سلیمانی  کرد. چنان هدایتی شدند که توانستند روش جدیدی در جهاد و مقاومت ابعاد کنند و این روش را توسعه بدهند و با تمام لحظات زندگیشان این روش را دنبال و عملی کردند.

وی ادامه داد: منطقه ما محل تلاقی خواسته ها، آرزوها، جنگ ها، دعواها، خشنوت ها و همه تحولات جهانی بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل همواره این منطقه به لحاظ امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وفور تهدیدهای امنیتی در منطقه گفت: تهدیدات امنیتی می‌تواند سیاسی اقتصادی نظامی و فرهنگی باشد. خواسته ابر قدرت ها در طول سده‌های گذشته همین بوده است. هر نیرویی که بتواند بر این چالش‌ها مسلط شود سازنده امنیت این منطقه خواهد بود.

زنگنه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جدید در منطقه معرفی شده توان فرهنگ سازی و تمدن سازی هم دارد و به همین دلیل مورد تهاجم قدرت ها قرار گرفته است. این وضعیت ادامه خواهد داشت تا زمانی که به برکت خون شهدا و لطف ائمه طرح جدید در منطقه را محقق کند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: درگیری حضور آمریکا در منطقه بعد از برچیده شدن قدرت انگلستان چالش های زیادی ایجاد کرد. این چالش ها در طول این هفتاد سالی که رژیم صهیونیستی کاشته شده ادامه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع روش های مقاومت و برخورد با این رژیم و تبعات آن و حمایت قدرتهای بزرگ شرقی و غربی از آن ایجاد یک چالش جدی و سطح بالایی را می طلبد.

زنگنه گفت: از برخورد مستقیم ارتش عربی با رژیم صهیونیستی شروع می شود و به ایجاد سازمان‌های متفاوت در منطقه می انجامد. منطقه همه این روشها را امتحان کرد تا به پیروزی انقلاب اسلامی رسید و حضرت امام(ره) روش جدیدی را به عنوان مقاومت مردم ایجاد کردند. این روش طرفدارانی در منطقه پیدا کرد. تنها روشی که می توانست اهداف حضرت امام را به پیروزی برساند این روش بود.

وی یادآور شد: با ذکاوت و دقت و معنویت دوستان و برادران ما بخصوص شهید قاسم سلیمانی این روش اجرایی شد. استفاده از روش های اعجاز انگیز در مقابله با آمریکا در عراق نیازمند بحث و بررسی در دانشگاه‌های دنیا است. اینکه با کمترین تجهیزات و نیرو آمریکا را کنار زد و به مردم عراق این امکان را داد که حکومتی بر اساس رای ملی شکل دهند مهم است. ایجاد ارتباط ارگانیک بین ایران، لبنان، فلسطین و سوریه نیز مهم است.

این تحلیلگر مسائل منطقه ای گفت: بهانه های آمریکا برای حضور در منطقه مبارزه با تروریسم و داعش است. چه نیروی بالاتر از سپاه قدس می توانست با داعش مبارزه کند؟ بهانه حضور آمریکا واهی  و غیر قابل قبول است. اگر الان مردم عراق خواهان خروج آمریکایی ها از منطقه می شوند دلیل دارد. اگر قرار است آمریکا با تهدید اسرائیل که در دکترین نظامی عراق همچنان تهدید شماره یک است ، مبارزه کند که چنین نخواهد بود.

وی تاکید کرد : مقاومتی که مردم عراق کردند و از این به بعد بیشتر هم می شود یکی از جلوه های خون این عزیز شهید بود.

زنگنه خاطر نشان کرد: به تعبیر حضرت آقا حمله به عین‌الاسد یک سیلی بود. انتقام اصلی خروج آمریکا و ادامه روحیه مقاومت است. پاسخ دیگر نیروهای وفادار ایران اسلامی در این خواهد بود که دشمن را تا اعماق خودش با سیاست های نرم دنبال کنند.
وی افزود: آمریکا با حمله ای که انجام داد در حقیقت از قواعد بازی و نظامی عبور کرده و فصل جدیدی برای نیروهای مقاومت اسلامی و نیروهای مقاومت و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. قاعده بازی را آمریکا تغییر داده است و الان نیروهای منطقه حق دارند مشابه او عمل کنند چرا که آمریکا باید پاسخ این روش را انتظار داشته باشد.

وی افزود: حمله به یک چهره نظامی کشوری در کشور دیگر هم کاری بود که آمریکا انجام داده و از این به بعد کشورهای دیگر می توانند این کار را بکنند. این در عرف بین الملل ایجاد قاعده جدید است. حمله به نیروی نظامی کشوری در کشور ثالث عرف جدید است.
وی با بیان این که دیشب متوجه شدم قوه قضاییه ما می‌خواهد اقداماتی انجام دهد، شد: آمریکا و صدام و رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی نپیوستند؛ چرا که می‌دانستند ممکن است در کشورهای دیگر مرتکب جرم شوند.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر اعلام می کند که اگر این شخصیت ها وارد کشور شما شوند تحت پیگرد قضایی جمهوری اسلامی است. در دادگاه های خود آمریکا امکان به دادگاه کشاندن آنان هست. این یک امکان هست و باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.