بولتون بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و نوشت که جمهوری اسلامی باید برای این حمایت، ‌ «بهای سنگینی» پرداخت کند.

به گزارش جماران؛ جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه در توییتی تجاوز آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در عراق را یک گام نخست خوب دانست.

وی در صفحه توییتر خود نوشت که حملات آمریکا علیه گروه های شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در عراق و سوریه، با تاخیر انجام شد، ‌ اما یک گام نخست خوب است.

بولتون بار دیگر  ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و نوشت که جمهوری اسلامی باید برای این حمایت، ‌ «بهای سنگینی» پرداخت کند.

آمریکا یکشنبه شب با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.  

مقام های عراقی اعلام کردند که در حمله  آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر القائم استان الانبار در غرب این کشور بیش از ۳۰ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده است. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با یادآوری اینکه  حمله یادشده با جنگنده اف-۱۵ انجام شده است، گفت که در این عملیات پنج هدف بمباران شد که سه هدف در غرب عراق و دو هدف نیز در شرق سوریه بود.۹۱۰۹

در پاسخ به این حملات، کاظم الربیعاوی (فرمانده عملیات حشد الشعبی) ضمن اعلام جزئیات حملات آمریکایی‌ها گفت: گردان‌های ۴۵و ۴۶ حشد الشعبی در الاخبار و در نقطه مرزی با سوریهخ مورد حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفت.

همچنین ابومهدی المهندس رئیس ستاد الحشد الشعبی اطمینان داد که خون شهدا و جانبازان این حملات هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخی شدید و کوبنده دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.