ظریف در خصوص اهداف سفر خود به روسیه گفت: ما روابط راهبردی داریم بنابر این نیاز است به صورت مداوم، هماهنگی، همفکری و رایزنی در خصوص مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی داشته باشیم و آخرین وضعیت تحولات منطقه و جهان را بررسی کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نشان داد که سایر کشورهای قدرتمند جهان نیز اقدامات تنش آفرین در منطقه را همراهی نمی کنند.

محمدجواد ظریف که یکشنبه شب در صدر هیأتی عالیرتبه برای دیدار و رایزنی با همتای روس خود به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه ونوکوا در جنوب غربی مسکو این مطلب را بیان کرد.

وی در واکنش به این پرسش که رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین چه پیامی دارد؟ افزود: این رزمایش مشترک نشان دهنده این واقعیت است که ایران برای حفظ امنیت و آزادی کشتی رانی برای همه در آبراه بین المللی مهم هرمز آمادگی دارد که همکاری و همراهی بکند و کشورهای دیگری هم از قدرت های مهم جهانی هستند که با سیاست‌های تنش‌آفرین در این منطقه همراهی نمی‌کنند.

ظریف در خصوص اهداف سفر خود به روسیه نیز گفت: ما روابط راهبردی داریم بنابر این نیاز است به صورت مداوم، هماهنگی، همفکری و رایزنی در خصوص مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی داشته باشیم و آخرین وضعیت تحولات منطقه و جهان را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه این سفر، بیست و هشتمین سفر وی به روسیه در طول شش و نیم سال گذشته است، آن را نشانه ای از روابط تنگاتنگ مسکو و تهران دانست.

وزیر امور خارجه ایران یادآوری کرد که فردا دوشنبه فرصتی می‌شود تا با همتای روس خود به صورت مفصل در خصوص مسایل مختلف گفت وگو کند.

گفتنی است؛ ظریف شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه ونوکووا وارد پایتخت روسیه شد و مورد استقبال «ماکسیم بارانوف» معاون دپارتمان آسیای وزارت خارجه روسیه، یک مقام تشریفاتی وزارت خارجه روسیه و جمعی از مقام‌های ایرانی از جمله «کاظم جلالی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه قرار گرفت.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی و «سیدعباس موسوی» رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ظریف را در این دیدار همراهی می‌کنند.

وزیر امور خارجه ایران فردا (دوشنبه) با سرگئی لاوروف دیدار خواهد کرد.

وزیران خارجه ایران و روسیه درخصوص وضع روابط دو کشور و دورنمای تحکیم روابط سیاسی دوجانبه و توسعه پیوندها در عرصه‌های بازرگانی، اقتصادی، انسانی و سایر حوزه‌ها گفت‌ وگو می‌کنند.

دو طرف در این گفت وگوها در خصوص مسائل دستور کار بین‌المللی و منطقه‌ای به برجام، حل و فصل مسائل سوریه و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر موضوعات منطقه‌ای توجه می‌کنند.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه  امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طیف مختلفی از موضوعات در این سفر وزیر امور خارجه به مسکو مورد رایزنی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین‌المللی این سفر مورد گفت‌ وگو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.