رسول خضری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قانونی و همراه با رأفت اسلامی با کولبران گفت: متاسفانه هر روز شاهد کشته شدن و یا یخ زدن این کولبران عزیز هستیم.

به گزارش جماران، رسول خضری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قانونی و همراه با رأفت اسلامی با کولبران گفت: متاسفانه هر روز شاهد کشته شدن و یا یخ زدن این کولبران عزیز هستیم این کولبران برای کسب لقمه نانی جان خود را از دست داده‌اند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خانواده دو جوان کولبر (آزاد و فرهاد خسروی) تسلیت گفت و  اظهار کرد: شخص رییس جمهور باید در خصوص اشتغال پایدار در مرزها و ایجاد مناطق آزاد و به ویژه کسب‌وکار این منطقه فکری کند. با تصمیم نامناسبی که در مورد معابر مرزی و بازارچه‌های کولبری انجام شده است هر چهار استان مرزی کشور با مشکل معیشتی روبرو شده‌اند. مرزنشینان شایسته این برخورد نیستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعطیلی بازارچه‌های کولبری گفت: رییس جمهور باید به مردم پاسخگو باشد. ایشان در مورد این تصمیم با نمایندگان مرزی هیچ مشورتی نکردند. امیدوارم در این مورد قدمی بردارند تا مرهمی بر درد مزمن مردم مرزنشین باشد.

آزاد و فرهاد خسروی، دو جوان کولبر کردستانی چند روز اخیر حین کولبری در ارتفاعات ته‌ته کردستان گرفتار برف شده و جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.