آذری جهرمی که به همراه رئیس‌جمهور برای حضور در اجلاس کوالالامپور ۲۰۱۹ در مالزی به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با همتای ارمنی خود خواستار رسیدگی به علل قطعی رخ‌داده در مسیرهای ترانزیتی ایران از مرزهای ارمنستان شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات در تماس با همتای ارمنی خود، موضوع قطع ارتباطات بین الملل ایران که از ارمنستان به اروپا ترانزیت می‌شود را پیگیری کرد.

محمدجواد آذری جهرمی که به همراه رئیس‌جمهور برای حضور در اجلاس کوالالامپور ۲۰۱۹ در مالزی به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با همتای ارمنی خود خواستار رسیدگی به علل قطعی رخ‌داده در مسیرهای ترانزیتی ایران از مرزهای ارمنستان شد.

در این تماس تلفنی، آذری جهرمی با اشاره به دو قطعی رخ‌داده در ۴ ماهه گذشته در این مسیر ترانزیتی و اثر زیاد بر روی کاربران ایرانی، از وزیر ارتباطات ارمنستان خواست تا تمهیدات لازم در مسیرهای اینترنتی و افزایش امنیت فیبرهای نوری در این مسیر اندیشیده شود.

آقای آرشاکیان، وزیر ارتباطات ارمنستان در پاسخ به این درخواست وزیر ارتباطات ایران گفت که کارگروه ویژه‌ای را برای بررسی علل و نیز ارتقای ایمنی مسیرهای ترانزیت داده‌های بین‌الملل ایران تشکیل خواهد داد و نتایج را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.