سخنگوی دولت ژاپن با اعلام سفر دو روزه رئیس جمهوری کشورمان به توکیو گفت که شینزو آبه و حسن روحانی روز جمعه با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

به گزارش جماران، سخنگوی دولت ژاپن با اعلام سفر دو روزه رئیس جمهوری کشورمان به توکیو گفت که شینزو آبه و حسن روحانی روز جمعه با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز سه‌شنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای یک سفر دو روزه به توکیو خواهد رفت.

وی در ادامه گفت که انتظار می‌رود در جریان این سفر، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه با روحانی دیدار کند.

حسن روحانی اولین رئیس جمهور ایران است که در دو دهه اخیر به ژاپن سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این مقامات کشورمان نیز از سفر روحانی به توکیو در هفته جاری خبر داده بودند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پیشتر در این باره گفته بود: سفر رئیس جمهور روز جمعه هفته جاری و در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن انجام می‌شود و این سفر حاکی از استحکام روابط دو کشور، آن هم در شرایط مواجهه ایران با سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

وی همچنین گفت: شاهد هستیم ما و ژاپن نودمین سال روابط خود را در حالی جشن می‌گیریم که رئیسان دو کشور با یکدیگر دیدار می‌کنند و اخیرا رئیس مجلس ایران نیز از توکیو دیدار کرد. روابط اقتصادی البته با مشکلات و موانعی رو به رو بوده است اما معتقدم بنیان روابط دو کشور به اندازه ای مستحکم است که مشکلات و فشارها را می توان رد کند و با قوت به مسیر ادامه دهد.

رئیس جمهور کشورمان قرار است پیش از ژاپن به مالزی سفر کند، او در آغاز سفر به این دو کشور گفت: سیاست نگاه به شرق و روابط نزدیک‌تر با کشورهای مهم آسیایی همواره جزو اهداف جمهوری اسلامی ایران بوده و سفر به کوالالامپور و توکیو که به دعوت مقام‌های ارشد این دو کشور انجام می گیرد، در راستای این سیاست تهران است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.