رئیس فراکسیون "الوفاء للمقاومة" (وفا به مقاومت) تاکید کرد: امکان ندارد با آمریکا که ارتش ملی‌مان را از مجهز کردن به سلاح بازمی‌دارد و خواهان گرسنه نگه داشتن، محاصره و اعمال تحریم علیه ماست، ارتباط داشته باشیم.

به گزارش جماران، به نقل از سایت شبکه المنار، محمد رعد، رئیس فراکسیون حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور در جریان سخنرانی خود در شهرک "صیر الغربیه" واقع در منطقه "النبطیه" خاطرنشان کرد: بحران کنونی، بحران ساده‌ای نیست و ممکن است سخت‌تر نیز شود. سلاحی که علیه شما و علیه ما به کار گرفته‌اند سلاح پول، بانک‌ و بازی با نرخ‌های ارز و فشارهای اقتصادی و معیشتی است. ما به عنوان مردم گرسنه هستیم اما عزت و کرامت‌مان را نمی‌فروشیم. ما هرگز قبول نخواهیم کرد که کسی با لقمه‌ای ناچیزی از ما باج‌خواهی کند تا تصمیم ملی‌مان را کنار بگذاریم. مسأله این نیست که در کشور نقدینگی نیست، ما پول داریم اما این پول‌ها تا زمانی که ما در قدرت باشیم به دستمان نمی‌رسند.

رئیس فراکسیون مقاومت ادامه داد: این پول‌ها زمانی به دست‌مان می‌رسند که فردی وابسته به قدرت‌های خارجی روی کار باشد تا آن موقع آنها آبرویش را حفظ کنند، سپرده‌گذاری کنند و وام‌هایی بدهند و طرح‌هایی را کلید بزنند. آیا می‌خواهیم کشور را وابسته به روابط و زد و بند برخی افراد با گروه‌های خارجی کنیم تا هر آنچه گفتند، بکنیم؟ مثلا اسرائیل بگوید باید مصالحه کنید وگرنه پولی به شما نمی‌دهیم، این روند به اینجا ختم می‌شود و آنها می‌خواهند به اینجا برسیم.

وی در ادامه افزود: ما می‌خواهیم با صبر و بردباری با یکدیگر همکاری کنیم تا با عزت و شرافت زندگی کنیم و سرمان را بالا بگیریم. آنچه دشمن‌مان با دو جنگ نتوانست از ما بگیرد هرگز با اقتصاد هم نمی‌تواند بگیرد، جنگ‌های ما علیه اسرائیل پیروزی را برای ما رقم زد در حالی که کل کشورهای جهان حامی اسرائیل بودند.

محمد رعد همچنین تاکید کرد: این کشور همانقدر که برای شماست برای ما هم هست این کشور را با خون‌مان به شما تقدیم کردیم و هیچ کس نباید با چیزی غیر از ملی گرایی و وطن‌پرستی پاسخ ما را بدهد. در سایه تسلط و قدرت شما هیچ کس در این کشور رنگ آرامش و رفاه را نمی‌بیند. بحران کنونی تنها با تشکیل دولت وحدت ملی طبق توافقنامه طائف حل می‌شود در غیر این صورت کشور زیر سایه دولت موقت باقی خواهد ماند و ما شما را تا زمان انجام وظایف‌تان تحت نظر خواهیم داشت و اگر کسی به وظیفه‌اش عمل نکند مواخذه خواهد شد. هیچ کس نباید به شعور مردم توهین کند، با همت و فکر و آگاهی مردم می‌توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم. هیچ‌کس نمی‌تواند مشت ما را بخواباند و ما را شکست دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.