«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان شب گذشته با انتشار توئیتی، اعلام آمادگی شش کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش جماران؛ اقدام چند کشور اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اعلام آمادگی برای پیوستن به ساز و کار ابزار ویژه مالی ایران (اینستکس) ، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

روز گذشته کشورهای بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و هلند در بیانیه ای تمایل خود برای پیوستن به اینستکس را اعلام کردند. از میان این شش کشور، بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ عضو ناتو و از هم پیمانان نزدیک آمریکا هستند.

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان شب گذشته با انتشار توئیتی، اعلام آمادگی شش کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس را به باد انتقاد گرفت.

وی در این پیام از دولت آمریکا خواست این کشورها را نیز در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری قرار دهد.

به ادعای گرنل، واشنگتن باید مطمئن شود که چنین کشورهایی نتوانند در بازارهای مربوط به ایالات متحده فعالیت کنند؛ آنها باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند.

این پیام پس از آن منتشر شد که «لارس نوردرام» سفیر نروژ در ایران در پیامی توییتری از سفرش به بروکسل برای شرکت در «اجلاس اروپا-ایران» خبر داد و از برگزارکنندگان این اجلاس تشکر کرد. وی گفت در این نشست «اندیشکده‌ها، شرکت‌ها و دفاتر تجاری برای بحث در مورد نحوه حفاظت از برجام و گسترش روابط تجاری» گردهم می آیند.

وزارت امور خارجه فنلاند روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور به همراه پنج کشور اروپایی دیگر شامل بلژیک، دانمارک، هلند، نروژ و سوئد که چهارکشور جزو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، در مسیر پیوستن به سازوکار مالی اروپایی برای تسهیل تجارت با ایران (اینستکس) قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.