دریادار خانزادی با بیان اینکه نیروهای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا و دریا اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر انجام داده است، افزود: تمامی کارکنان نیروی دریایی با تلاش شبانه‌روزی به دنبال به روزرسانی تجهیزات هستند و به زودی شاهد الحاق پرنده‌هایی با سقف پروازی بلند در ناوهای جنگی کشور خواهیم بود.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپادهای فوق پیشرفته با بردهای بسیار بالا و سامانه‌های ارتباطی خاص وارد ناوهای نیروی دریایی ارتش می‌شود.

امیر دریادار «حسین خانزادی» روز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار داشت: هم اکنون ناوهای جنگی نیروی دریایی، پهپادهایی با برد ۲۰۰ تا یکهزار کیلومتر در اختیار دارد، ولی با ورود پهپادهای جدید تمامی محدودیت‌های پروازی و اطلاعاتی از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نیروهای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا و دریا اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر انجام داده است، افزود: تمامی کارکنان نیروی دریایی با تلاش شبانه‌روزی به دنبال به روزرسانی تجهیزات هستند و به زودی شاهد الحاق پرنده‌هایی با سقف پروازی بلند در ناوهای جنگی کشور خواهیم بود.

خانزادی اضافه کرد: ستاد نیروی دریایی در حوزه تجهیز، نگهداری و به روز رسانی تجهیزات دفاعی گام بسیار موثر برداشته است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در حوزه ناوهای جنگی نیز پس از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گام‌های بلندی برداشته است، عنوان کرد: امروز با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی دریایی شاهد ناوشکن "جماران" با پیشرفته‌ترین سیستم‌های موشک انداز، راداری، کنترل و سایر سامانه‌ها هستیم.

خانزادی تصریح کرد: تعهد، دانش فنی، تلاش شبانه روزی و همت بالای کارکنان نیروی دریایی ناو یکهزار و ۳۰۰ تنی جماران را تبدیل به یک ناو فوق پیشرفته جنگی کرده است، هم اکنون نسل جدید شناورهای جنگی با قابلیت‌های بالاتر از جماران در حال ساخت است که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته خروج از خلیج فارس و حضور در دریای عمان برای نیروی دریایی ایران کار بسیار سختی محسوب می‌شد، افزود: امروز ناوهای نیروی دریایی ایران اسلامی آمادگی انجام ماموریت در سراسر آب‌های آزاد دنیا از جمله اقیانوس اطلس، خلیج مکزیک، اقیانوس آرام، و سایر دریاهای جهان را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآرو شد: هم اکنون ناو ایرانی "الوند" به همراه ناو پشتیبانی" بندر عباس" برای اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و مقابله با ترورسیم و راهزنی دریایی در دریای سرخ و کانال سوئز قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون خلیج فارس در مقایسه با سایر آبراه‌های جهان از امنیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امنیت خلیج فارس با حضور کشتی‌ها و ناوهای کشورهای خارجی تامین نمی‌شود بلکه فقط با همکاری نزدیک کشورهای حاشیه آن ایجاد می‌شود.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام محمد مظفری نژاد رییس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه به مناسبت هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب با آرمان‌های ایشان تجدید عهد و پیمان کردند.

هفتم آذرماه سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز «پیکان» و سالروز آغاز عملیات مروارید در جنگ ایران و عراق (۱۳۵۹) که منجر به فلج شدن نیروی دریایی عراق و منهدم‌سازی کامل دو پایانه عظیم نفتی البکر و الامیه، واقع در اروندرود شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.