«اسماعیل شعبانف» عضو شورای روابط بین اقوام اظهار داشت: از مدتها پیش آمریکا درپی اجرای توطئه بزرگی علیه ایران است و عملیات ویژه مخفی به نام عنکبوت را اجرا می‌کند.

به گزارش جماران؛ عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، اعلام کرد: حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف بخشی از توطئه بزرگ ضدایرانی در خاورمیانه است.

«اسماعیل شعبانف» روز پنجشنبه اظهار داشت: از مدتها پیش آمریکا درپی اجرای توطئه بزرگی علیه ایران است و عملیات ویژه مخفی به نام عنکبوت را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواهند به منافع ایران در منطقه ضربه بزنند، ادامه داد: بر اساس نقشه آمریکا ضربه نهایی به جمهوری اسلامی وارد می‌شود و حوادث اخیر این کشور و آشوب‌هایی که در پی اعتراض‌ها برپا شد بخشی از این ضربه بود.

شعبانف که ریاست جامعه طالش‌های روسیه را برعهده دارد، معتقد است که توطئه‌گران با دستور آمریکا و کشورهای حامی آن بویژه عربستان سعودی فعالیت می‌کنند و آمریکا و متحدانش با تحریک عوامل خود تلاش کردند به منافع ایران در عراق ضربه وارد کنند و به آتش کشیدن کنسولگری ایران در نجف در راستای اجرای همین نقشه بوده است.

وی افزود: این اقدام پیام‌آور آن است که توطئه‌ها و ضربه‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد و تلاش خواهد شد تا نفوذ ایران در سوریه و عراق کمتر شود.

شعبانف با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند مانع پیشرفت و توسعه ایران شود، اظهار کرد: شکی ندارم که ایران این مرحله را نیز با موفقیت طی خواهد کرد.

مقام روس همچنین به روند توسعه روابط ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد: مشارکت راهبردی ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف ادامه می‌یابد و روابط با حمایت سران دو کشور در حال گسترش است.

پس از آتش زدن کنسولگری ایران همه کارکنان کنسولگری در سلامت کامل هستند و قبل ورود مهاجمان به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک کرده بودند.

در پی این حمله مقام‌های عراقی اعلام کردند که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مقابل کنسولگری ایران در نجف، ۴۷ نیروی امنیتی از جمله ۲ افسر زخمی شدند.

کنسولگری ایران در شهر کربلا هم در اوایل ماه جاری از سوی معترضان مورد هدف قرار گرفت.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت امیر المومنین(ع) خالی از زائر است و قیس الخزعلی وارد نجف شده تا دفاع از بیت آیت الله سیستانی را بر عهده بگیرد.

برخی از تظاهر کنندگان به تصاویر برخی از علما در نجف اهانت و بیلبردهای آنها را تخریب کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.