در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر حمایت از مردم ایران، وزیر امورخارجه این کشور این بار پیامی توئیتری به زعم خود "در حمایت از زنان ایرانی" منتشر کرد.

به گزارش جماران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان به انتشار پیامی در حساب کاربری خود برای به اصطلاح حمایت از زنان ایرانی در برابر آنچه "خشونت نظام علیه زنان" خوانده است که "خواهان دستیابی به حقوقشان و برابری هستند" پرداخت.

او در این توییت آورده است که از زنان ایران در بحث "آزادی پوشش و انتخاب مذهب و اعتقادات" حمایت می‌کند.

در حالی‌که سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان برای اعمال فشار حداکثری بر ایران که به‌طور مستقیم نیز زندگی روزمره و سلامت مردم را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد مقامات آمریکایی به‌طور مکرر این ادعا را مطرح می‌کنند که از حقوق ایرانی‌ها حمایت می‌کنند و قصد آنها از سیاست‌هایشان فشار بر مردم نیست.

این ادعا در حالی است که از زمان بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، این اقدامات خصمانه واشنگتن تاثیر مستقیمی به‌ویژه بر بیماران و مبتلایان به بیماری‌های خاص در ایران داشته است چراکه مسئولان به دلیل همین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی برای تهیه دارو و نیازمندی‌های مردم با مشکلاتی مواجه هستند.

اخیرا مدیر عامل خانه ای‌بی از مرگ ۱۵ کودک مبتلا به این بیماری خاص به دلیل عفونت ناشی از نبود پانسمان میپلکس خبر داده است. ایران در ماه‌های گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا نتوانسته این پانسمان خاص را که تنها تولید کننده آن سوئد است، تهیه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.