بر اساس آنچه قوه قضائیه اعلام کرده است، در عفوی که اخیراً رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اعطا کرده، سه هزار و ۵۵۲ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند که ۳۲ نفر از آنها، محکومان امنیتی هستند.

به گزارش جماران؛ وکیل محمد نظری و کیومرث مرزبان از عفو این دو محکوم امنیتی خبر داد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع محمد نظری با اعلام این خبر گفت: در عفو اخیری که مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، اعطا کردند، نام موکل نیز وجود داشت که این عفو منجر به آزادی وی شد.

این وکیل دادگستری افزود: محمد نظری سال ۷۳ و در سن ۲۳ سالگی به خاطر آنچه عضویت در حزب دموکرات عنوان شده بود، دستگیر و به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد اما در سال ۷۸، مشمول عفو رهبری قرار گرفت و اعدام وی به حبس ابد تبدیل شد.

آقاسی افزود: نظری در عفو اخیری که رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه صادر کرده، دوباره مشمول عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

به گفته آقاسی، عثمان مصطفی‌پور هم که همان موقع با محمدنظری دستگیر شده بود نیز، با عفو رهبری از زندان آزاد شده است.

بر اساس آنچه قوه قضائیه اعلام کرده است، در عفوی که اخیراً رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اعطا کرده، سه هزار و ۵۵۲ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند که ۳۲ نفر از آنها، محکومان امنیتی هستند.

آقاسی که وکالت کیومرث مرزبان را نیز برعهده دارد،‌ گفت: کیومرث مرزبان از محکومان امنیتی که به ۲۳ سال حبس محکوم شده بود نیز مشمول عفو اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) شد.

وی افزود:‌ نام موکلم در فهرست افرادی که مشمول عفو و تخفیف مجازات از سوی مقام معظم رهبری شده‌اند، وجود دارد اما نمی‌دانیم عفوی که به او تعلق گرفته، آزادی است یا تخفیف مجازات.

این وکیل دادگستری افزود: در حال حاضر منتظر ارسال پرونده موکلم به اجرای احکام هستیم.

کیومرث مرزبان نویسنده و طنزپرداز ایرانی است که برای مدتی با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور همکاری می‌کرد و سال ۹۶ پس از بازگشت به کشور دستگیر و بازداشت شد.

در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، همکاری با دولت متخاصم، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به مقامات و مسئولان، پنج عنوان اتهامی مرزبان بود که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وی را جمعاً به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد تأیید قرار گرفت.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از مجموع محکومیت‌های صادره برای وی، فقط ۱۱ سال حبس قابل اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.