معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار داشت: باوجود فشارها و تحریم‌های حداکثری، حجم تجارت ایران با اروپا در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات ایران به اروپا است.

به گزارش جماران؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: حجم تجارت ایران و اروپا به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

غلامرضا انصاری در حاشیه برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که با حضور معاونان وزارت‌خانه‌های اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: باوجود فشارها و تحریم‌های حداکثری، حجم تجارت ایران با اروپا در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات ایران به اروپا است. 

وی افزود: موضوع شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در سال ۹۸، همکاری‌های اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا و تجارت با کشورهای عضو اتحادیه بود.

معاون اقتصادی وزیر خارجه تصریح کرد: باوجود همه فشارها و تحریم ها، همکاری‌های تجاری ایران و اروپا به دلیل ریشه‌های همکاری‌های گسترده قبلی، همچنان وجود دارد و حجم این تجارت در ۹ ماهه سال جاری میلادی به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات ایران به اروپا و ۳/۳ دهم میلیارد نیز حجم صادرات اروپا به ایران است و این موضوع نشان می‌دهد، باوجود فشارها، همچنان ظرفیت بسیار جدی بین دو طرف وجود دارد.

انصاری اظهار داشت: ضعف ما در این بخش صادرات ایران به این مجموعه است و این در چارچوب قول‌ها و بیانیه‌هایی بود که اتحادیه اروپا قبلا صادر کرده و قرار بود، زمینه‌های تجارت گسترده تری از ایران به اتحادیه اروپا فراهم شود.

وی با بیان اینکه کار تجارت با اروپا برای ما دو جنبه دارد، افزود: جنبه اول، بخش بازاری برای صادرات ایران است و بخش دوم، نیز تجارت با اتحادیه اروپاست که استانداردهای تجارت ایران را افزایش می‌دهد و این یعنی وقتی در بخش‌هایی امکان تجارت با اروپا وجود داشته باشد هم استانداردهای صادرات آن کالا به اروپا را داریم و هم اینکه می‌توانیم آن کالا را با کمترین موانع به دیگر کشورهای جهان صادر کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه در جلسه امروز وزارتخانه‌های مختلف، گزارش‌ها و درخواست‌های خود برای افزایش صادرات ایران به اروپا را مطرح کردند، گفت: گزارش وزارت‌های کشاورزی و صمت و برخی دیگر از وزارت‌خانه‌ها در این ارتباط بسیار خوب بود و مشخص شد در چه بخش‌هایی باید با همکاری هم راه‌های بیشتری را برای تجارت با اروپا ایجاد کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.