در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در مجموع برای ۴۳ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۲۲ رسانه خارجی از ۱۰ کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر شده است.

به گزارش جماران؛ اداره کل رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در آبان ماه ۹۸ در مجموع ۴۳ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۲۲ رسانه خارجی به ایران سفر کردند.

براساس اعلام عصر یکشنبه اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مانند ماههای گذشته فهرست مجوزهای روادید مطبوعاتی برای خبرنگاران غیر مقیم رسانه‌های خارجی در آبان‌ماه ۹۸ را منتشر شد.

براین اساس، در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در مجموع برای ۴۳ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۲۲ رسانه خارجی از ۱۰ کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر شده است.

این روال طی ماه‌های گذشته نیز به طور عادی ادامه داشته و برای عوامل خبری و نمایندگان رسانه‌های خارجی اعم از خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون، نشریات و مجلات، پایگاه‌ها و سایت های خبری، مستندسازان و گروه‌های مختلف خبری این رویداد صادر شده است.

پوشش خبری و تصویری مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش‌های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران از مهمترین دلایل درخواست گروه‌ها و تیم‌های خبری و رسانه‌ای خارجی بوده است.

درحال حاضر حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دفتر نمایندگی فعال در ایران دارند و رسانه‌های دیگری که در ایران دفتر ندارند بنابر تقاضا، مجوز فعالیت مدت دار دریافت می‌کنند.

این مجوزها حسب تقاضای رسانه‌ها، رسیدگی می‌شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می‌شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می‌شود.

فهرست کامل «روادید مطبوعاتی زمان دار» برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه‌های کشورهای خارجی هم اکنون درسایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد سالامی به نشانی https://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.