• کدخبر: 1294392
  • منبع: اعتماد آنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل سود بالای بانکی وجود اختلال در اقتصاد کشور است. از سوی دیگر سوءمدیریت و غارت کردن جیب مردمْ علت بالا بودن سود بانکی است.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بانکداری اسلامی در کشور قابل اجراست. دنیا بانکداری اسلامی را اجرا می‌کند، اما ما آن را اجرا نمی‌کنیم. در اروپا وام‌ها نیم تا یک درصد است. در آن کشورها بانکداری اسلامی اجرا می‌شود و ربا نیست. اما در کشور ما این اتفاق نیفتاده است. دولت باید برای اصلاح سود بانک‌ها به مجلس لایحه بفرستد.

به گزارش جماران، در توضیح چرایی عدم اجرای بانکداری اسلامی در کشور گفت: مسئولان باید بخواهند تا بانکداری اسلامی در کشور اجرا شود. وقتی درصدهای بالای بانکی‌ای می‌گیرند که در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد چگونه می‌توانیم بانکداری اسلامی را در کشور اجرا کنیم؟

وی ادامه داد: درصد بالای سود بانکی قابل‌ قبول نیست، در واقع غارت کردن مردم است. مراجع، بزرگان و اقتصاددانان ما می‌دانند که چه اتفاقاتی در کشور افتاده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از سیاست‌های بانک‌ها در ارائه وام به مردم تاکید کرد: در مواردی می‌گویند سود بانکی وام 18 درصد است، اما بازی درمی‌آورند، پول را نگه می‌دارند و ‌آن را 30 درصد می‌کنند. وزیر اقتصاد باید وارد شود و تکلیف این موارد را تعیین کند.

 خجسته گفت: بانکداری اسلامی در کشور قابل اجراست. دنیا بانکداری اسلامی را اجرا می‌کند، اما ما آن را اجرا نمی‌کنیم. در اروپا وام‌ها نیم تا یک درصد است. در آن کشورها بانکداری اسلامی اجرا می‌شود و ربا نیست. اما در کشور ما این اتفاق نیفتاده است. دولت باید برای اصلاح سود بانک‌ها به مجلس لایحه بفرستد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس نمی‌تواند اقدامی برای کاهش نرخ سودهای بانکی انجام دهد گفت: چون بار مالی دارد دولت باید به مجلس لایحه بدهد. اگر دولت لایحه بدهد، ما هم از دولت حمایت می‌کنیم. سرای سه قوه باید کارگروهی تشکیل دهند و اگر هماهنگی در این خصوص برقرار شود، مجلس و دولت با یکدیگر می‌توانند اقدامات لازم را صورت دهند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل سود بالای بانکی وجود اختلال در اقتصاد کشور است. از سوی دیگر سوءمدیریت و غارت کردن جیب مردمْ علت بالا بودن سود بانکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1294392
  • منبع: اعتماد آنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.