رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت در کشور استقرار واحد‌های قضایی در مناطق محروم است.

به گزارش جماران؛ رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه در حوزه قضایی به دلیل کمبود قاضی و مشکلات، در بشاگرد دادگاه تشکیل نشده بود، ادامه داد: مردم برای امورات قضایی با هزینه زیاد و با توجه به درآمد کم به میناب و بندر و جاسک مراجعه می‌کردند، در حالیکه اگر دادگستری مستقر می‌شد مراجعات مردم به شهر‌های دیگر کاهش می‌یافت، این موضوع، چون در اختیارات دولت نبود و از آنجایی تصمیم اجرای آن با قوه قضاییه بود ولی به دلیل کمبود قاضی این موضوع تحقق نیافت.

با شنیدن خبر راه اندازی دادگستری در بشاگرد یکی از آرزوهایم برآورده شد

رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور، گفت: یکی از اقدامات مهم در گسترش عدالت برقراری دادگستری و دادگاه در بشاگرد بود که این کار اخیرا توسط آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم انقلابی برای تاسیس آن گرفته شد.

بشارتی بیان داشت: با شنیدن این خبر گویی یکی از آرزوهایم برآورده شده است و پیامک تشکری هم به آیت الله رئیسی ارسال کردم.

وی گفت: با وجود کمبود‌های موجود در قوه قضاییه برای تامین قاضی؛ اما در این اقدام ریاست قوه قضاییه و دادگستری هرمزگان قضات لازم را به منطقه بشاگرد اعزام کرده که قابل ستایش است.

وجود تشکیلات قضایی در این مناطق موجب برقراری امنیت بیشتر در نقاط دور افتاده می‌شود 

رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور افزود: از مسئولین بشاگرد شنیدم که طی دو هفته پیش دادگستری در این منطقه برقرار و نیروی لازم اعزام شده است که به این ترتیب مشکلات مردم در این باره برطرف می‌شود. از آن مهمتر احساس هویت فرهنگی خواهند داشت که موجب پایداری و دوام زندگی مردم در روستا‌های بشاگرد و مرکز این شهرستان خواهد شد.

بشارتی در پایان ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت در کشور استقرار واحد‌های قضایی در مناطق محروم است؛ زیرا وجود تشکیلات قضایی در این مناطق موجب برقراری امنیت بیشتر در نقاط دور افتاده می‌شود و این اقدام ریشه‌ای رئیس قوه قضاییه در بشاگرد دعای خیر مردم این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.