مشاور سیاسی "میشل عون" در مورد امکان استعفای دولت سعد حریری نخست وزیر و تشکیل دولتی متشکل از افراد متخصص گفت: این موضوع در شرایط کنونی لبنان به هیچ وجه وارد نیست.

به گزارش جماران؛ مشاور سیاسی "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه کشور امروز سخت نیازمند یک دولت سیاسی برای پیشبرد مسائل معلق مانده و عقب افتاده است، گفت: عون تصمیمی برای تشکیل دولت جدید ندارد.

به گزارش روزنامه الجمهوریه، "پیر رفول" که به منظور بررسی آخرین تحولات لبنان به ملبورن استرالیا سفر کرده است، در سخنانی که به دعوت جریان "آزاد ملی" در ایالت ویکتوریا صورت گرفت، افزود: پیشبرد مسائل معلق در کشور نیازمند تلاش زیادی است.

رفول در مورد امکان استعفای دولت سعد حریری نخست وزیر و تشکیل دولتی متشکل از افراد متخصص گفت: این موضوع در شرایط کنونی لبنان به هیچ وجه وارد نیست.

وی یادآور شد: هیچ کس نمی تواند اوضاع موجود در لبنان را تغییر دهد و ریاست جمهوری که آن را به شکست متهم می کنند، به کامل ترین شکل از سه سال پیش و با وجود موانع بسیار زیاد مأموریت قانونی خود را انجام داده است.

مشاور عون همچنین با اشاره به موضوع پناهجویان سوری در لبنان، گفت: این تعداد زیاد، فراتر از توانایی های لبنان هستند و کشور تحمل آن را ندارد؛ زمان حل این موضوع که بار زیادی بر لبنان تحمیل کرده، فرا رسیده است.

وی درخصوص موضع آمریکا در قبال لبنان، گفت: عون همواره در قبال مواضع آمریکا محتاط بوده و در خصوص اعتماد به آن هشدار داده است.

همزمان با نشست رفول، تعدادی از لبنانی های مقیم استرالیا در مقابل سالن سخنرانی او تجمع کردند و درحالی که نیروهای پلیس نیز در این محل مستقر شده بودند، شعارهایی در حمایت از اعتراض های مردمی و سرنگونی دولت لبنان سر دادند.

لبنان از شامگاه پنجشنبه دو هفته پیش یعنی ۲۵ مهر صحنه تظاهرات مردمی است که در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ البته با شدت کمتر از روزهای نخست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.