فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: هم اکنون موج پایانی بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و طی دو روز آینده این روند کامل و همه زائران به سلامت به وطن باز می گردنند.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تاکنون‌ ۷۵ درصد از جمعیت زائران ایرانی اربعین حسینی از طریق مرزهای چهارگانه به کشور باز گشته اند.

سردار حسین اشتری روز شنبه همزمان با اربعین حسینی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون موج پایانی بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و طی دو روز آینده این روند کامل و همه زائران به سلامت به وطن باز می گردنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۷ درصد تردد زائران از مرز مهران صورت گرفته است، افزود: مرزهای کشور از امنیت و نظم خوبی برخوردار و کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین به بهترین شکل در حال انجام است.

فرمانده ناجا با اشاره به همکاری خوب مردم با پلیس و سایر دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: تمام مجموعه‌ پلیس در مرزها مستقر و تا پایان کامل عملیات بازگشت زائران به کشور آماده خدمات رسانی هستند.

سردار اشتری به رانندگان خودروهای شخصی توصیه کرد استراحت در موکب‌های اربعین سبب می‌شود از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود لذا به همه رانندگان توصیه می‌شود موقع خستگی برای استراحت در این موکب‌ها مستقر شوند.

سردار اشتری با همراهی سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، سردار رضایی فرمانده مرزبانی و فرماندهان نظامی و انتظامی قرارگاه انتظامی و ترافیکی ناجا از روند تردد زائران در پایانه مرزی و همچنین موکب ها و دستگاه های خدمات رسانی مستقر در این مرز بازدید کرد.  

۸۰۰ هزار نفر در راه بازگشت از مراسم اربعین حسینی هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر در عراق هستند که تا دو روز دیگر به ایران باز خواهند گشت و ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت آسان‌تر آنها درنظر گرفته شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (شنبه/ ۲۷ مهر) با حضور در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و همراه با وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه سفر اربعین پیش بینی ناپذیر است، زوار و مردم آن را برنامه‌ریزی می‌کنند که چه زمانی به این سفر بروند، با ارتباط پیامکی که ستاد مرکزی اربعین با مردم داشت به گونه‌ای کار پیش رفت که این برنامه ریزی ها و عملکرد که مردم و زوار داشتند ارتباط بهتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

وی با اشاره به انطباق ۹۰ درصدی ارتباط ستاد اربعین و زائران از طریق پیام کوتاه ادامه داد: به همین دلیل می‌توان گفت این برنامه ریزی جواب داد. حدود ۸۰۰ هزار نفر در عتبات و در حال بازگشت تا  دو روز دیگر هستند.

پیش بینی های لازم برای این که وسیله نقلیه لازم برای آنها فراهم شود در هر چهار مرز صورت گرفته است. برآورد ما این است که از این ۸۰۰ هزار نفر را با توجه به اینکه تعدادی که با خودروی شخصی مسافرت کردند حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر بخواهند با اتوبوس برگردند. ۱۱ هزار اتوبوس برای این کار در نظر گرفته شده که امیدواریم طبق همین برنامه ریزی زائران بتوانند با وسایل نقلیه عمومی که برای آنها در نظر گرفته شده بازگشت داشته باشند.

اسلامی با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر استراحت زوار در مرز و رعایت نکات ایمنی در رانندگی گفت: این نکات مورد تایید همه ماست که زائران با ما خستگی رانندگی نکنند.

وی با تشکر از همه کسانی که در حوزه حمل و نقل اربعین حسینی تلاش کردند بیان کرد: ما با حداقل تاخیر در هواپیما مواجه بودیم حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته پرواز داشتیم حدود ۱۰۰ درصد در مسئله قطار از سال گذشته بیشتر بوده است و میزان مسافران در حمل و نقل جاده ای با یک افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مواجه شده است. 

وزیر راه تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم بهسازی و توسعه پایانه های مرزی و کیفی‌سازی راه‌ها را همچنان ادامه دهیم نه فقط برای اربعین بلکه برای کل ایام مردم بتوانند با رفاهی کامل با ایمنی سفر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.